La Borsa
Més valors
Economia

ECONOMIA

Prodeca insta el sector a crear un ‘lobby’ arran dels aranzels de Trump

La Promotora d’Exportacions Agroalimentàries Catalanes (Prodeca) insta el sector a agrupar-se en una sola entitat per defensar conjuntament els seus interessos davant de reptes com els aranzels del 25% anunciats per Donald Trump. En una entrevista amb l’ACN, el director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí, diu que el fet de disposar d’una associació en l’àmbit català “aportaria valor” a la indústria i ajudaria a afrontar “problemàtiques, reptes i oportunitats”. “Ara els de la carn van pel seu cantó, els de la fruita, el vi...”, constata, assenyalant que tindria “lògica” crear un “ens” conjunt. “Sent el primer sector econòmic de Catalunya, aniria bé per al país que tots aquests agents tinguessin el seu espai”, constata Sentmartí. “Ens aportaria valor que totes les associacions, entitats i agents que treballen en la indústria agroalimentària tinguessin un espai d’interlocució i trobada”, assegura el director gerent de Prodeca.

En plena incertesa sobre si finalment entraran o no en vigor els aranzels del 25% de Trump, i mentre continuen els dubtes sobre les conseqüències del Brexit, Prodeca proposa unir el sector sota un mateix paraigua per defensar els seus interessos, i diu que ja hi ha converses entre actors de la indústria en aquesta direcció.

“Seria un benefici per a tots els sectors que agrupen l’agroalimentari català”, insisteix, recordant que, si bé el Consell Català de l’Alimentació permet la interlocució amb les administracions, val la pena apostar per un ens en l’àmbit empresarial.

Prodeca calcula que el 25% addicional que pretén aplicar Trump als productes agroalimentaris catalans –i d’Espanya, França i el Regne Unit– tindrà un impacte d’uns 26 milions d’euros en les exportacions. A més, avisa que es poden perdre quotes de mercat als Estats Units, especialment perquè l’oli grec o els vins italians i portuguesos no entren dins de les mesures anunciades per la Casa Blanca i, per tant, podran ser més “competitius”.

Segons Sentmartí, el sector veu “injust i incorrecte” que per problemes de la indústria aeronàutica “es castigui” l’agroalimentària. De fet, afirma que el sector és sovint “l’ase dels cops” de l’economia. “Hi ha preocupació immediata per si s’apliquen els aranzels, pel risc de baixada de vendes, i lligat amb això, pel fet que ens tornen a involucrar en una cosa que no té, originàriament, res a veure amb nosaltres”, lamenta. Catalunya ven per valor de 330 milions d’euros als Estats Units en productes agroalimentaris, i el país és el seu vuitè mercat mundial, darrere dels països europeus, la Xina o el Japó. Les vendes als Estats Units, recorda Sentmartí, s’han disparat un 125% en els últims deu anys i un 65% en els últims cinc, una tendència a l’alça que no volen veure truncada per les polítiques econòmiques de Trump.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els comitès de General Cable i Prysmian arriben a un acord que permetrà recol·locar 138 persones

Barcelona

Holaluz amplia capital abans de cotitzar al MAB

barcelona

Els agents econòmics defensen l’FP

Barcelona
ECONOMIA

La Caixa impulsa la digitalització dels serveis amb Salesforce

Chacón defensa la nitidesa de les eleccions a les cambres

barcelona

L’exportació es manté a l’alça tot i la frenada

barcelona

Comforsa entrarà als sectors eòlic i ferroviari

campdevànol

Germark llança un sistema per detectar medicaments falsos

Cornellà de Llobregat

La CNMC investiga empreses immobiliàries per fixar comissions per venda i lloguer d’habitatges

Barcelona