Economia

Un impuls europeu al turisme de la Cerdanya

La comarca treballa en set projectes per potenciar el sector, valorats en 1,6 milions d’euros, una part dels quals provenen de fons Feder de la UE

A la Cerdanya ja han posat fil a l’agulla a les obres dels projectes de promoció turística agrupats amb el nom de Posicionament turístic de la Cerdanya. El patrimoni i la cultura com a eixos vertebradors. En total, estan valorats en 1,6 milions d’euros, la meitat dels quals es financen amb fons Feder de la UE i de la Generalitat, mentre que l’altra meitat va a càrrec de les administracions locals. De la tramitació se’n cuida el Consell Comarcal.

El primer projecte en què s’ha començat a treballar és l’adequació de l’auditori-sala d’actes que se situarà als porxos de cal Fanxico, al municipi de Bolvir. La intervenció forma part de la rehabilitació integral d’aquesta casa, on hi ha la seu de l’Ajuntament.

Un altre projecte que està avançat és el titulat Foment cultural a Fontanals de Cerdanya, que consisteix en la senyalització de rutes del patrimoni natural i cultural del municipi, així com actuacions concretes a les esglésies de Santa Eulàlia d’Estoll i Sant Martí d’Urtx. Precisament aquesta setmana s’ha fet a la seu de l’ens comarcal l’obertura de pliques per a aquestes obres, a la convocatòria de les quals s’han presentat dues empreses. El preu de sortida és de 80.000 euros.

El programa es completa amb la construcció del centre d’interpretació de les restes arqueològiques d’All (Isòvol); la museografia de la sala 6 del Museu Cerdà de Puigcerdà; la rehabilitació de cal Travesseres a Bellver de Cerdanya; el Centre Cultural de Ger i la dignificació de l’entorn de l’església parroquial, i la rehabilitació del Casino d’Alp.

LA DATA

2020
és l’any
de finalització dels projectes que es beneficien de la convocatòria Feder en què està inclosa la Cerdanya.

Creixement “intel·ligent”

La convocatòria Feder 2014-2020, a la qual es va acollir el Consell de Cerdanya per a aquest programa, té com a objectiu –explica la Generalitat– “la promoció d’un creixement intel·ligent, sostenible i integrador del territori”. En el cas de la Cerdanya, a la pràctica es concreta a fomentar el sector turístic a partir dels atractius dels elements culturals (bàsicament, arquitectònics) i paisatgístics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Barcelona ordenarà els horaris i espais de càrrega i descàrrega al Gòtic i el Casc Antic

BARCELONA

Caldrà teixir encara més xarxa

barcelona

Gelats, cereals i xocolata que beneficien la microbiota

barcelona
David Garcia
Director executiu del clúster català de la Moda (MODACC)

“La moda serà un sector tan regulat com el farmacèutic”

bARCELONA
Contra xifrada
Francesc Muñoz Dorado

Venda ocasional o negoci

Glops compromesos amb el territori i el medi ambient

Cubelles
ECONOMIA

L’Hospitalet supera per primer cop el milió de pernoctacions i fa rècord de turistes el 2023

L’HOSPITAL DE LLOBREGAT
ECONOMIA

Més tractorades d’Unió de Pagesos dimarts i dimecres

GIRONA
estat francès

Tens inici del Saló de l’Agricultura per les protestes dels pagesos

barcelona