Economia

Boeing destitueix el conseller delegat per la crisi del 737

L’aturada de la producció de l’avió protagonista de dos accidents, amb 346 morts, li costa fins a 2.000 milions mensuals

Se’n descarta la fallida, però pot provocar un descens del PIB dels EUA

La crisi del gegant aeronàutic nord-americà Boeing no sembla que hagi tocat fons. Després d’una setmana passada en què es va anunciar la paralització indefinida del seu model estel·lar, el 737, i amb el fracàs d’un dels seus aparells en assolir l’Estació Espacial Internacional, la companyia va comunicar ahir la destitució del conseller delegat, Dennis Muilenburg. Serà substituït en el càrrec per l’actual president, David L. Calhoun, a partir del 13 de gener.

Amb aquest moviment, Boeing pretén recuperar la confiança de les autoritats reguladores, els clients i del públic, després de perdre un 25% del valor borsari arran dels dos accidents mortals –a l’Índia i Etiòpia, l’octubre del 2018 i el gener d’engany, respectivament– que van causar 346 morts pel disseny defectuós del software. “El consell d’administració ha decidit que era necessari un canvi de lideratge per restaurar la confiança a mesura que treballa per reparar les relacions”, diu Boeing. Després de conèixer-se la notícia de la destitució, les accions de la companyia ja es recuperaven ahir, només mitja hora després d’obrir-se Wall Street, un 3,5%.

David L. Calhoun va voler transmetre un missatge de “compromís renovat de total transparència, inclosa una comunicació efectiva i proactiva”, i també va manifestar la confiança en el 737. Després del primer accident, la direcció de Muilenburg va insistir que calia una investigació més a fons abans de determinar-ne responsabilitats, i després del segon encara va tardar setmanes a demanar disculpes. Més tard s’ha sabut que Boeing coneixia altres errors del 737, però no els havia comunicat a les autoritats supervisores.

Ara li caldrà més que una bona comunicació per sortir de l’atzucac. Amb la producció del seu avió més venut paralitzada per la falta de permisos de les autoritats nord-americanes, els experts indiquen que la crisi pot ocasionar el descens del PIB dels EUA el primer trimestre del 2020. És un dels majors fabricants del país –amb una plantilla de 150.000 treballadors, sense comptar les empreses auxiliars–. L’any que comença haurà d’afrontar els judicis pels accidents, pels quals ja ha hagut d’aprovisionar 8.000 milions per a indemnitzacions. Tot i això, se’n descarta la fallida perquè amb grans contractes de la indústria militar, sempre podrà acudir al préstec.

LA XIFRA

150.000
treballadors
en plantilla té Boeing, una de les majors dels Estats Units.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona