La Borsa
Més valors
Economia

Uns 400 productors integren ‘Pagesia a casa’, un projecte d’Unió de Pagesos que tindrà continuïtat

Del pagès al domicili sense cap intermediari

Tot i que les iniciatives de venda directa han sovintejat arran de l’epidèmia de la Covid-19, una d’elles, Pagesia a casa , del sindicat agrari Unió de Pagesos (UP), suma uns números espectaculars, ja que ja s’hi han agregat prop de 400 productors d’arreu del país i el nombre de consumidors inscrits al web ja supera els 10.000, un web que va tenir més de 400.000 visualitzacions el primer mes de vida. A més, segons confirma el responsable d’organització d’UP, Carles Vicente, aquesta és una iniciativa que ha vingut per quedar-se. De fet, aquests dies el sindicat ha enquestat els productors i els consumidors i la valoració els engresca a cercar fórmules per millorar una eina “ara senzilla”. Més de 3.000 consumidors han respost a les preguntes i han apostat, sobretot, per poder agregar comandes, fent el servei més sostenible, una idea en què el sindicat agrari, segons confirma Vicente, ja treballa. Pel que fa als productors, han aprofitat l’enquesta per demanar una millora estètica.

Vicente ha explicat: “A UP ja havíem treballat el tema de poder fer una venda directa a casa inspirats en un model italià, i fa quatre o cinc anys es va engegar un projecte, però la pagesia no va respondre, era un canal que llavors es veia complicat.” “Amb l’arribada de la Covid-19 –hi afegeix Vicente– i el tancament del canal de venda de restauració, i al principi els mercats municipals i tot, vam reengegar, amb una eina senzilla que volia ser un punt de trobada entre els productors i els consumidors .”

La iniciativa es va posar en marxa el 3 d’abril i el seu funcionament és molt senzill. Els productors que formen part de Pagesia a casa són professionals agraris que ofereixen 90 productes de proximitat. Per inscriure-s’hi només han d’omplir un formulari amb les dades personals, els productes que ofereix, les comarques on podrà servir, quina opció de pagament habilita per al client i a través de quins canals vol que el consumidor s’hi posi en contacte. Per efectuar un comanda, el consumidor ha de seleccionar la comarca on vol rebre-la i, a continuació, els productes, que estan dividits en cinc categories: fruita, verdura, carn, flor i planta ornamental i altres. Una vegada escollit el productor o els productors a qui comprar, l’usuari ha de facilitar el nom, el correu electrònic i la població, com a requisit per accedir a la informació de contacte del productor. A partir d’aquí, és el productor el que determina les condicions de la compra: sistema de pagament, si hi ha compra mínima, el transport i l’entrega, entre altres de possibles. Per acabar, la transacció es fa exclusivament entre productor i consumidor, sense que el sindicat ni cap altre intermediari hi intervinguin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ryanair cancel·la setze vols amb origen o destinació a Catalunya

Barcelona

Xec de 200 euros per a rendes baixes i transport més barat

barcelona

Gran Jonquera Outlet & Shopping ja disposa d’una botiga Querol

LA JONQUERA

Ryanair cancel·la quatre vols a Catalunya per la vaga

Barcelona

El govern espanyol aprova un paquet anticrisi de més de 9.000 milions d’euros

Madrid

Les agències veuen un estiu de recuperació dels viatges

BARCELONA
JORDI SOLÀ CODONY
PRESIDENT DE CORVE

“Hem acabat el cotxe nou i n’hi ha poc d’ocasió”

GIRONA

La Fageda, 40 anys mostrant que la inclusió és rendible

Santa Pau

Els treballadors de Ryanair fan sis dies de vaga

Girona