Economia

EMMA

ENCARREGADA DE RENT A CAR COSTA BRAVA

“Hem tancat una oficina i estem en ERTO”

L’Emma és l’encarregada de l’oficina de lloguer de cotxes Rent a Car Costa Brava a Platja d’Aro. Els seus clients són principalment gent de fora de l’Estat i enguany han rebut molt pocs turistes, de manera que la facturació els ha baixat en picat. La diferència entre el nombre de clients d’aquest any i el de l’any passat fa feredat.

Com va el negoci des del desconfinament?
Molt malament. Tenim diferents oficines: una a Platja d’Aro i una a Lloret de Mar, i a causa de la Covid, hem tancat la de Tossa. La de Lloret no treballa, suposo que perquè és un turisme menys familiar, i a Platja d’Aro estem treballant sobre un 15% del volum de negoci respecte als altres anys.
Treballen sobretot amb visitants estrangers?
Sí, tenim principalment russos, alguns francesos, belgues, sobretot que agafen motos, i aquest any hem incorporat les bicis elèctriques. La primera setmana de juliol hi va haver un repunt de feina, però a partir de mitjans de mes ja vam començar a rebre anul·lacions de reserves. Anem al dia; no tenim entrades de reserva, ni una des de fa una setmana. Treballem sobretot amb reserves per internet, i només hem tingut anul·lacions.
I això de cara al setembre com els preocupa?
Ens preocupa no poder sostenir tot això, la viabilitat del negoci. Els cotxes els tens igual. Tenim una flota de 100 cotxes i les assegurances, els lloguers dels locals... També vam apostar per les bicis elèctriques i vam fer una inversió d’uns 20.000 euros. I per sort, no vam ampliar la flota de motos tal com volíem fer inicialment. Si al mes d’agost ens va malament, tenim dubtes clars de poder seguir.
Han hagut d’ajustar la plantilla?
Bé, a part de tancar l’oficina de Tossa, teníem pensat obrir dues oficines més, que no les hem obert. Volíem incorporar tres persones més en plantilla, cosa que no hem fet, i ara estem tots amb ERTO a mitja jornada. Però, al final, si vols poder donar el servei, la plantilla l’has de tenir igualment.
Han augmentat els clients locals?
Una mica, sobretot en motos, potser perquè han vingut a passar més dies aquí. Però no cobreixen les despeses perquè aquí el client nacional agafa el cotxe per un cap de setmana, dos o tres dies, són reserves molt curtes. I tot i així, només representa un 5% del nostre volum de negoci d’un any normal. A més, no hi ha diners, i quan no hi ha diners la gent no està disposada a consumir.
Què en pensa, de les ajudes que han rebut?
Nosaltres som petita empresa, tenim 13 treballadors. Et sents molt sol, perquè hi ha els ERTO, però només et permet seguir pagant els treballadors. L’única altra ajuda que et donen és un préstec i, per tant, vol dir “això t’ho deixem pagar, però d’aquí a dos mesos”, i d’aquí a dos mesos la meva facturació serà la mateixa; per tant, no aniré enlloc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona