La Borsa
Més valors
Economia

El sector audiovisual adapta el negoci a les necessitats de la pandèmia

La Setmana del Talent Audiovisual mostra exemples d’empreses que han reorientat la seva oferta als temps de la COVID-19

La Setmana del Talent Audiovisual, impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, ha arrencat tot mostrant com les empreses del sector han sabut l’exercici d’adaptació que han requerit les limitacions que ha imposat la pandèmia.

Un cas ben paradigmàtic és el d’Stream Pack, projecte empresarial creat a partir de les empreses del sector Createl, Watchity, Ebantic i Koobin, que integra totes les fases del procés: producció, emissió, gestió i ticketing. Com explica un dels seus impulsors, Josep Maria Quintana, “amb la pandèmia, moltes empreses del món de la cultura dedicades a oferir espectacles en directe cercaven solucions per fer-ho en streaming, i nosaltres oferim una solució que els permet mantenir la seva personalitat dins d’un entorn digital.” Aquesta iniciativa ja ha treballat amb el Teatre Nacional de Catalunya (TNC) i el festival de teatre Temporada Alta. A més, Stream Pack ofereix altres productes master class o videoconferències. Quintana té clar que “l’entorn cultural pot ajudar la cultura a monetitzar els seus continguts.”

Sono, una veterana empresa dedicada al lloguer d’equips d’audiovisual ha hagut de reorientar la seva oferta amb la pandèmia. Com explica Dani Pérez, director de l’empresa, “amb la pandèmia, hem associat tot el nostre coneixement en integració realització d’esdeveniments per muntar a les nostres instal·lacions un espai per emetre esdeveniments en directe, que és de fet l’aplicació de la posproducció en un plató interactiu, amb totes les possibilitats que admet la connectivitat, com integrar realitat augmentada, gràfics o hologrames.” De fet, la jornada inaugural de la Setmana s’ha celebrat en un dels platós virtuals de l’empresa.

Visyon, empresa que ja porta temps a l’avançada en les experiències immersives, vol aprofitar la pandèmia perquè la seva plataforma Vroadcaster, que integra realitat virtural, 180º, 360º, 2D, per a àmbits tan diferents com educació, entreteniment o marques, ha pogut comprovar, com diu un dels fundadors, Xavier Conesa, que “hi ha demanda, tot i que moltes empreses tenen por. És clar que la realitat virtual ha vingut per a quedar-se.”

Altres casos dignes d’esment són Onionlab, empresa especialitzada en mapping, que ha realitzat projectes tan importants com el festival Llum Barcelona o les experiències realitzades per al Museu del Prado o l’Ajuntament de Barcelona o Future Space, que ja compta amb una plataforma immersiva per a la virtualització de festivals i congressos.

La jornada inaugural ha estat oberta per Mike Blackman, director de la fira de l’audiovisual Integrated Systems Events, que se celebrarà per primer cop a Barcelona de l’1 al 4 de juny. Per a Blackman, “la pandèmia ha catapultat infinitat d’epreses de sectors diversos cap a l’audiovisual, convertint-lo en el soci principal per comunicar, per dur a terme la digitalització i trobar noves oportunitats de creixement.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una aplicació analitza el risc d’infecció de Covid per l’aire

GIRONA

Ciments Molins controla l’empresa Escofet

Barcelona

Un 20% més d’accidents laborals fins al novembre

Barcelona

A la Cerdanya, reclamen la setmana blanca

Calviño anuncia una nova moratòria en el pagament de les hipoteques fins al 31 de març

Barcelona

Ciments Molins assumeix el control la històrica firma catalana Escofet

Barcelona

RUTI Immune aixeca 1,6 milions per a desenvolupar una vacuna contra la COVID-19

barcelona

La pujada de la llum revifa la polèmica

Barcelona

El comerç de Platja d’Aro manté la brega

CASTELL-PLATJA D’ARO