Economia

Fracassa l’intent per reflotar l’‘Ever Given’ del canal de Suez amb la marea

Ja són 326 els vaixells que esperen a creuar la ruta que connecta el Mar Roig amb el Mediterrani

Un nou intent per reflotar el portacontenidors Ever Given i desbloquejar així el canal de Suez ha fracassat aquesta nit, quan s’esperava que la lluna i la marea alta propiciessin l’èxit de l’operació, segons ha informat una de les companyies que operen en aquest pas marítim.

“Desafortunament, l’estat de la marea no ha ajudat a reflotar l’Ever Givern aquesta nit”, ha escrit Leth Agencies, companyia especialitzada en serveis logístics en diferents canals i estrets del món, en el seu compte de Twitter . Aquesta companyia ha afegit que l’Autoritat del canal de Suez, que gestiona aquesta via marítima egípcia, tornarà a intentar desencallar el portacontenidors aquest diumenge amb l’ajut de remolcadors i ha xifrat la quantitat de vaixells que esperen a creuar en 326.

Segons el Gulf Agency Company (GAC), s’ha aconseguit alliberar el timó i les hèlices de l’Ever Given, tot i que l’autoritat gestora de la via marítima indica que continuen dragant terra per alliberar el casc. Segons l’autoritat del canal s’han pogut dragat 27.000 metres cúbics de sorra de la zona de la riba on està encallat, arribant a una profunditat de 18 metres.

Alguns dels participants en l’operació de rescat d’aquesta nit havien manifestat aquest dissabte confiança en què aquesta nit era un “bon moment” per moure l’Ever Given, que bloqueja el canal des de dimarts després d’encallar la seva proa en una de les ribes, quedant totalment travessat i impedint el pas. Segons les primers investigacions, l’incident es va produir a causa dels forts vents i una tempesta de sorra.

Des de llavors, els intents de reflotament han resultat infructuoses malgrat l’utilització de fins a 14 remolcadors, dragues i excavadores per retirar la sorra al voltant de la proa.

El capità d’un dels remolcadors implicats va assegurar aquest dissabte que havien aconseguit moure la proa de la nau uns 17 metres en direcció nord, cap on navegava quan va quedar encallat.

Segons l’empresa gestora del carregament, la multinacional Bernhard Schutle Shipmanagement (BSM), està previst que aquest diumenge s’incorporin dos remolcadors més.

Per la seva banda, la naviliera Maersk, la principal que opera en el canal de Suez, ha assenyalat que, un cop s’alliberi el pas, es necessitarà entre tres i sis dies per desfer el gran embús que s’ha generat en aquesta via que connecta el Mar Roig amb el Mediterrani i que suposa la ruta marítima més curta entre Àsia i Europa.

Algunes embarcacions ja estan desviant la seva ruta cap al Cap de Nova Esperança per donar la volta a l’Àfrica, tot i que implica diversos dies extra de navegació.

Amb capacitat per a 224.000 tonelades de càrrega, els 400 metres d’eslora del portacontenidors de la companyia taiwanesa Evergreen i bandera panamenya abasten tot l’ample del canal, bloquejant el pas per la via per la que passen el 10% del comerç mundial i el 25% dels contenidors de mercaderies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona