Economia

El repartiment a Barcelona es fa amb vehicles mig buits

La reducció del 30% de les places de càrrega i descàrrega fa que la meitat dels transportistes aparquin en doble fila

Un estudi del RACC reclama la creació d’una taula sectorial per optimitzar la distribució

El repartiment de mercaderies i la distribució d’ultima milla a Barcelona representa al voltant del 20% del trànsit i del 40% de les emissions contaminants derivades de la circulació. L’increment de les compres per internet, sobretot per la pandèmia, ha fet créixer el sector. Un estudi elaborat pel RACC en col·laboració amb la cadena de supermercats Bon Preu destaca la necessitat de crear una taula sectorial per optimitzar la distribució de mercaderies i fer-la més eficient després de constatar, entre d’altres coses, que la meitat dels vehicles comercials circulen per la ciutat amb el 50% de la seva capacitat en buit i que la reducció del 30% de les places de càrrega i descàrrega a Barcelona provoca que els transportistes aparquin en doble filera en el 49% dels seus serveis i, d’aquests, el 30% hagin estat multats per estacionar fora de les places de càrrega i descàrrega i un 24% per estacionar-hi més temps del permès. A més, el 92% dels transportistes ja circulen per la ciutat a les 9 h del matí, coincidint amb l’hora punta.

L’informe s’ha fet a partir de més de 4.000 observacions als estacionaments de distribució urbana de mercaderies als deu districtes de Barcelona, s’ha analitzat el funcionament de les dues microplataformes que existeixen a la ciutat i s’han fet 400 enquestes a responsables d’establiments comercials i 600 a transportistes. La necessitat d’un model logístic més eficient queda palès amb dades com ara que el 80% dels transportistes fan lliuraments dues o tres vegades per setmana al mateix client i la meitat dels comerciants considera que podria canviar el seu horari de recepció i entrega de mercaderies, però el 87% no són partidaris del repartiment nocturn. La implantació de més microplataformes a la ciutat, que facin la distribució amb vehicles sostenibles, és un dels factors a promoure, segons l’estudi. A hores d’ara a Barcelona n’hi ha dos en funcionament i el 98% dels comerciants no les coneixen.

LA XIFRA

92%
dels transportistes
circulen per la ciutat a les 9 h del matí, coincidint amb l’hora punta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona