Economia

L’empresa propietària de Facebook canvia de nom: Meta

Zuckerberg anuncia la nova denominació i un projecte per crear una realitat paral·lela 100% digital, el “metavers”

El canvi només afecta l’empresa matriu i les marques del grup conservaran el seu nom

El fundador de la xarxa social Facebook i conseller delegat de l’empresa que també controla Facebook i Instagram, Mark Zuckerberg, ha anunciat aquest dijous que la companyia passarà a anomenar-se Meta per reflectir la seva aposta per la realitat virtual.

Zuckerberg ha revelat el canvi de nom a la conferència sobre realitat augmentada i virtual ’Connect’, organitzat per la mateixa companyia. El directiu ha tornat a explicar la seva visió del que l’empresa ha batejat com a “metavers”, una realitat paral·lela 100% digital a la que vol que Meta destini gran part de les seves inversions els propers anys.

En la seva presentació, Zuckerberg ha mostrat diferents exemples del que considera que hauria de ser el futur de la humanitat en el “metavers”, on les persones es mourien amb els seus avatars personalitzats, que vestirien amb roba digital que comprarien dins aquest mateix univers i acudirien a esdeveniments com concerts.

“Junts, podem posar finalment la gent al centre de la nostra tecnologia. I junts, podem deslligar una economia creadora immensament major”, ha dit.

A mitjan octubre Facebook va anunciar que crearia 10.000 nous llocs de treball a Europa en els pròxims cinc anys amb l’objectiu, precisament, de donar forma al “metavers”.

L’operació també busca defugir de l’etiqueta de ser només una xarxa social. De fet, arriba enmig de la polèmica que esquitxa Facebook pels informes que l’alertaven de la toxicitat d’Instagram entre els joves, especialment les noies.

El canvi només afecta l’empresa paraigua de totes aquestes marques, de manera que conservaran les denominacions actuals i no tindrà gairebé cap efecte per a la immensa majoria d’usuaris.

Es tracta d’un moviment semblant al que va realitzar Google el 2015, quan va reestructurar l’organització interna de la companyia i va crear una empresa matriu, Alphabet, amb diverses subsidiàries que inclouen la pròpia Google, Waymo (la divisió de vehicles autònoms) i el proveïdor d’Internet Google Fiber, entre altres.

La nova denominació sí que es reflectirà al mercat de valors de Nova York, on a partir de l’1 de desembre la firma que ara cotitza sota les sigles FB passarà a fer-ho com a MVRS.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Washington dona ultimàtum de nou mesos per vendre TikTok

Barcelona
economia

La reducció de la jornada i la plena ocupació centren les reivindicacions sindicals de l’1 de Maig

barcelona
economia

El govern regula el lloguer de temporada per evitar “la picaresca” que frena la baixada de preus

barcelona
GIRONA

L'ATA Xifra en 1.900 milions les indemnitzacions per la nova llei dels HUT

GIRONA
ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA
economia

El Govern va fer retirar 1.339 anuncis d’allotjaments turístics il·legals durant el 2023

barcelona
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat