Barcelona vol ser capital del comerç de proximitat
Impulsen la creació d’un segell europeu per reivindicar el paper de les petites botigues
Preservar la identitat europea que té en el petit comerç un dels seus principals valors. Sota aquest enunciat es va presentar ahir el projecte per fer de Barcelona la primera capital europea del comerç de proximitat. Amb un suport ampli que inclou l’Ajuntament, la Generalitat, l’Estat i tots els grups de la mateixa eurocambra a més del teixit econòmic de la ciutat, la proposta vol materialitzar-se l’any vinent “per presentar Barcelona i Catalunya al món com a model comercial”, segons paraules del secretari general del Departament d’Empresa i Treball, Albert Castellanos. Castellanos va assegurar que la capital catalana, “amb més de 40 eixos comercials, gairebé una quarantena de mercats municipals i 20.000 establiments”, és la ciutat europea de referència “quant a dinamisme comercial i comerç de proximitat”.
Barcelona Comerç, en nom de l’associació europea Vitrines d’Europe, és l’entitat promotora i inspirada en el concepte de capitalitat europea de la cultura. El seu president, Salva Vendrell, va explicar que es tracta “d’impulsar un projecte en positiu que aposti per acostar la idea d’Europa als comerços”.
A l’acte, hi van ser presents representants de les diferents administracions i l’eurodiputada i presidenta de la comissió de Peticions del Parlament Europeu, Dolors Montserrat. Segons va explicar Montserrat, la proposta no s’ha votat encara a l’ens que presideix perquè fa falta una resposta formal de la Comissió Europea. “Desitjo que al mes de juny ja pugui ser una realitat”, va dir la política del PP, que va defensar la “funció social” de les botigues de barri.
En defensa del model
L’Ajuntament de Barcelona també va valorar una iniciativa que té l’objectiu de defensar “el model social europeu”, segons va destacar el primer tinent d’alcaldia de la ciutat, Jaume Collboni. El polític socialista va contraposar el model de comerç europeu amb el nord-americà, tot reivindicant les petites botigues enfront de les “grans concentracions oligopolistes, sense regulació i que funcionen amb la llei del més fort”. “No ho volem a Barcelona i tampoc a Europa”, va concloure.