Economia

L’APUNT

I les pomes gironines, més...

El protagonista de la presentació de la campanya de la Poma de Girona, l’escriptor Rafel Nadal, remarcava un comportament, al meu entendre generalitzat en la restauració nostrada, que denota poca implicació amb el producte local. Parlava ell del que costa trobar als restaurants d’aquí figues, tomates de cor de bou o pomes nostres. I el vi de l’Empordà, hi afegiria jo. Les comarques gironines concentren gairebé un 40% de la producció catalana i un 20% de l’estatal de pomes. La banalització del concepte Km 0 ha fet que es reforcés la idea de “producte de proximitat”. Per deixar-ho clar: Km 0 són els paraguaians d’Alcarràs i el producte de proximitat és la poma de Girona. A veure si ho entenem.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Fira de Barcelona porta a Cuba un saló sobre transport

BARCELONA
banc central europeu

Lagarde reconeix que la depreciació de l’euro empeny a l’alça la inflació

Brussel·les

La producció d’arròs pot caure un 10%

La ràpita

Can Bech ven salses gurmet als Estats Units

Palafrugell

El turisme frega els nivells prepandèmia a l’agost amb 2,5 milions de viatgers

Barcelona

Lleida reforça l’aposta pel model de bioeconomia

LLEIDA

L’encariment de l’energia amenaça el 25% de les pimes

barcelona

Riudellots vol engegar la primera àrea de promoció empresarial l’any vinent

RIUDELLOTS DE LA SELVA

Atorguen el premi Arjau d’Honor a Ferran Adrià

Roses