Economia

Comerç

Revifen les rebaixes d’estiu

Les segones rebaixes han resultat satisfactòries a les comarques gironines amb la recuperació del nombre de compradors estrangers

Tot i la valoració positiva, els botiguers pateixen amb vista a la tardor

“Des de fa anys, en tenir tantes franquícies, es fan pràcticament descomptes tot l’any”

La campanya de les segones rebaixes d’aquest estiu ha aconseguit revifar una mica el sector del comerç, que en els últims anys també ha rebut els efectes de la pandèmia.

Al centre de Girona, tot i que aquests descomptes van començar una mica lents, el balanç de la temporada ha estat bo. La vicepresidenta de l’agrupació de comerciants Girona Centre Eix Comercial, Mercè Ramírez de Cartagena, creu que especialment “s’ha notat l’increment de turistes estrangers, sobretot holandesos, francesos i alemanys. Fins i tot n’ha vingut algun del Canadà”. La campanya ha acabat molt millor que la de l’any passat i l’anterior i, per tant, “es pot fer una valoració positiva”. Pel que fa a les perspectives de la temporada que ve, es mostra preocupada. “La campanya de Nadal, que és una de les més fortes, és una peça clau per salvar l’any. Però ara, amb la pujada de preus, pot haver-hi una recessió molt important. Tot i la incertesa, recorda que “ens toca ser optimistes. El petit comerç és important i estem acostumats a sortir de molts alt i baixos. Penso que també ens en sortirem, d’aquesta. I, si no, ens haurem de reinventar”.

A l’Espai Gironès de Salt, la valoració general de l’estiu també ha estat bona. “El mes d’agost hem superat la franja del 2019 amb un 3% i hem recuperat el mercat turístic”, explica el gerent del centre comercial, Pau Jordà. Respecte a les vendes, al juliol van créixer un 3,8% en relació amb el mateix mes del 2019. Pel que fa als consumidors, “ha vingut molt de client holandès, seguit del francès i l’alemany. A part, també hem tingut l’efecte de segones residències de la Costa Brava, que hem recuperat bastant. En aquest sentit estem contents”. Per altra banda, el gerent també fa un esment especial al sector del cinema: “Aquest estiu hem pogut tornar a veure cues per entrar a les sales, no només els dimecres, que és el dia de l’espectador, sinó de manera relativament recurrent, sobretot el mes de juliol, que és quan hi ha hagut més estrenes. És una gran notícia.”

A la zona de la costa també han notat la presència de turistes, tot i que l’efecte rebaixes ha quedat “una mica diluït”. El president de l’Associació d’Empresaris de Platja d’Aro, Manel Canadell, defensa que “des de fa anys, en tenir tantes franquícies, es fan pràcticament descomptes tot l’any”. D’aquesta manera, l’efecte rebaixes com sempre s’havia entès queda més dissimulat. A més, han notat que la temporada s’ha allargat, “tant pel principi com pel final”. Per ell, ara “pràcticament quasi des de Setmana Santa fins a finals de setembre ho considerem estiu”. De fet, el clima ha estat un factor que ha ajudat a allargar la temporada, ja que gràcies al bon temps alguns visitants que fan vacances al setembre venen a la costa.

A Figueres, segons explica Frederic Carbó, president de Comerç Figueres Associació, hi ha hagut un increment de turistes al centre de la ciutat més elevat que el 2020. “El repte que teníem era arribar als números del 2019 i és on som ara. Estem contents, a més tenint en compte d’on hem vingut”.

Més visitants estrangers que el 2019
Els principals clients de les rebaixes han estat turistes estrangers, sobretot d’origen francès, holandès i alemany, sobretot al juliol. En canvi, a l’agost molts holandesos han marxat i ha predominat el client francès, a part del turisme estatal amb segones residències.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona