Economia

Carlett relocalitzarà la producció de carretons en breu

. El 2024, la firma vol acoblar els seus carretons a Catalunya, tot col·laborant amb entitats socials

L’exportació ja suposa el 65% de l’empresa, que aviat vol anar a Àsia i Amèrica

Car­lett, empresa que deu la seva ano­me­nada al fet d’haver introduït el car­retó d’anar a com­prar que alhora fa les fun­ci­ons de cami­na­dor, aviat relo­ca­lit­zarà la pro­ducció del seu pro­ducte a Cata­lu­nya, en una ope­ració que invo­lu­crarà enti­tats soci­als que es dedi­quen al tre­ball inclu­siu.

Com explica Albert Car­dona, CEO i soci fun­da­dor de l’empresa amb Oriol Martí, ara fabri­quen a Àsia, però la seva intenció és relo­ca­lit­zar la pro­ducció, l’aco­bla­ment de les peces, a Cata­lu­nya, “tot arri­bant a un con­veni de col·labo­ració amb la Fun­dació Ared, que es dedica a la inserció labo­ral de col·lec­tius vul­ne­ra­bles, per­so­nes amb dis­ca­pa­ci­tat o pro­ble­mes d’inclusió social”. Com afe­geix: “És un pro­jecte que volem desen­vo­lu­par l’any vinent perquè sigui una rea­li­tat el 2024.”

El dis­seny és el do de pro­jec­tar amb ima­gi­nació i elegància la solució indis­cu­ti­ble­ment més opor­tuna. Si Car­lett ha esde­vin­gut un refe­rent en el seu sec­tor ha estat pel seu car­retó d’anar a com­prar i cami­na­dor. Els nego­cis es fan a par­tir del que demana el mer­cat: “El 2016, jo i el meu soci, Oriol Martí, detectàvem que la gent gran, tot i els pro­ble­mes de mobi­li­tat que pateix, es nega a por­tar cami­na­dor, perquè és la prova més evi­dent que t’estàs fent vell, i s’estima més dur un car­retó de la com­pra amb pes, que no està pen­sat per garan­tir la segu­re­tat de l’usu­ari.” Així doncs, Car­lett ha tret al mer­cat aquest car­retó cami­na­dor “de dis­seny ami­ga­ble i dis­rup­tiu”, que fuig del cami­na­dor ortopèdic que “rebut­gen el 90% de les per­so­nes que reque­rei­xen assistència a la marxa, com la meva àvia de 97 anys, que es negava a por­tar un cami­na­dor i que està encan­tada amb el car­retó de la com­pra cami­na­dor”. Un veri­ta­ble pro­ducte estre­lla que va supo­sar el 60% dels 2,3 mili­ons d’euros en ven­des del 2021, llistó que enguany s’enfi­larà als 3 mili­ons. A més, ha obert bretxa als mer­cats exte­ri­ors, que ja supo­sen el 65% del negoci de Car­lett, que és molt pre­sent en mer­cats com Ale­ma­nya, França i els països nòrdics, “on la gent gran ha per­dut la ver­go­nya de sor­tir al car­rer”. La pre­visió de l’empresa és eixam­plar el mer­cat glo­bal en els pròxims tres anys, i anar a Amèrica i Àsia per tenir presència en qua­ranta-sis països. Pel que fa al mer­cat esta­tal, actu­al­ment el gruix de la demanda es con­cen­tra a Cata­lu­nya i el País Valencià.

Dins d’un procés de millora tècnica del pro­ducte, la intenció de Car­lett és digi­ta­lit­zar alguns dels seus pro­duc­tes.

Ben a la vora.

Els cer­vells dels dis­se­nya­dors de Car­lett bullen d’idees per con­rear el con­cepte de micro­mo­bi­li­tat “la ciu­tat dels quinze minuts”, que està sent tendència a mol­tes urbs mun­di­als com ara París, i que suposa ofe­rir al ciu­tadà tots els ser­veis essen­ci­als a només quinze minuts de casa. Car­lett, a més d’ofe­rir assistència a per­so­nes que ho neces­si­ten, també es pro­posa fomen­tar el comerç de pro­xi­mi­tat amb la seva oferta de pro­duc­tes. El 2021 va llançar al mer­cat un nou model de car­ret de la com­pra que a la qua­li­tat ergonòmica hi afe­geix un acu­rat dis­seny. Com argu­menta Anto­nio López, direc­tor d’R+D, “és un pro­ducte creat com a com­ple­ment de moda per a un seg­ment jove de la soci­e­tat que, a banda de valo­rar el dis­seny com a aspecte deter­mi­nant en la seva decisió de com­pra, gau­deix de les com­pres i que es pre­o­cupa per la sos­te­ni­bi­li­tat, alhora que vol bene­fi­ciar el comerç local”. Val a dir que durant la pandèmia, el con­fi­na­ment va tenir, entre altres efec­tes, que revifés l’ús del car­retó de la com­pra (que com­pleix 85 anys de la seva invenció), espe­ci­al­ment entre els més joves. Durant aquells mesos, les ven­des es van dis­pa­rar.

Albert Car­dona creu que “el car­retó de la com­pra fomenta la interacció de veïns i veïnes”. Dins d’aquest objec­tiu de tro­bar noves i ori­gi­nals solu­ci­ons de micro­mo­bi­li­tat, hi ha pro­jec­tes com un car­retó per trans­por­tar mas­co­tes que tran­sitòria­ment no es poden moure o car­re­tons per a nens a qui es fa molt fei­xuc anar a l’escola car­re­gats de lli­bres i amb l’ordi­na­dor.

En el futur pròxim, Car­lett vol asso­lir la pet­jada de car­boni zero, i per això tenen molt pro­ta­go­nisme en la seva pro­ducció mate­ri­als reu­ti­lit­za­bles i/o reci­cla­bles, a més de pro­cu­rar que els seus pro­ces­sos de fabri­cació siguin sos­te­ni­bles.

Que no es quedin a casa

El model Senior Assist, que d’ençà que va aparèixer al mercat, ha esdevingut un referent, té com a objectiu, com diu Cardona, que “la gent gran surti al carrer, que vagi al parc, faci la volta a l’illa, cosa molt important per evitar que els problemes de motricitat que puguin tenir s’agreugin”. L’ergonomia del carretó facilita el desplaçament amb seguretat i permet asseure-s’hi per descansar. Disposa d’un manillar regulable per ajustar l’altura, dos tipus de frens i suport per al bastó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.