Economia

Economia

Molta bossa pel carrer

Representants dels principals centres comercials i de les associacions de comerciants de les comarques gironines valoren positivament l’inici de la campanya de rebaixes

Tots coincideixen a assenyalar que hi ha hagut una gran afluència de compradors i que esperen superar els registres del 2019, l’any abans de la pandèmia

“S’ha vist molta gent amb bosses al centre de Girona, hi ha hagut molt de moviment”

Ho resumia, ahir, primer dia oficial de rebaixes, la vicepresidenta de Girona Centre Eix Comercial, Mercè Ramírez: “S’ha vist molta gent amb bosses, hi ha hagut molt de moviment.” I és que, durant tota la jornada i pel fet de coincidir amb dissabte, l’esquer dels cartells de tot a 20, 30, 50 i fins al 70%, va activar l’impuls de comprar, fins i tot dels qui sortien a donar un volt.

De fet, tots els responsables de centres comercials i d’associacions de comerciants de les comarques gironines consultats coincidien que el fet de caure l’inici de la campanya en cap de setmana feia preveure uns primers dies de molt de moviment als calaixos dels negocis. Hi coincidien, però, amb matisos. El president de l’Associació Comerç Olot, Jordi Rovira, va valorar la diada de forma positiva, però va dir que havia estat un inici massa sobtat. “Això ens ha influït en la preparació. Encara estem atenent els qui volen fer canvis de productes comprats per Reis”, va indicar.

Mercè Ramírez va quantificar en un increment del 10% de les vendes de la campanya de Nadal en relació amb la passada, i va indicar que, tot i que es preveu una bona campanya de rebaixes, l’impacte no sol ser tant alt com la de Nadal. Segons ella, cal tenir en compte que les rebaixes comencen després de dies de compres molts potents, com els previs al Nadal i als Reis, i de les campanyes del Black Friday i del pont de la Puríssima.

A això, cal afegir-hi els petits descomptes que durant tot el desembre s’han anat aplicant. El propietari de Gran Jonquera, Antoni Escudero, va afirmar que tot fa preveure que les rebaixes segueixin la tònica positiva de la campanya nadalenca. “El tema torna a funcionar i encara falten aquests dies de rebaixes”, va sentenciar, tot remarcant que, fins ara, el dia amb més moviment comercial va ser el 29 de desembre passat.

L’Espai Gironès de Salt va encetar la campanya de rebaixes amb l’increment del 6% del registre de visitants i amb la previsió d’un increment en el volum de vendes respecte al 2019, l’any anterior a la pandèmia. El gerent de l’Espai Gironès, Pau Jordà, va remarcar que han iniciat les rebaixes amb percentatges molt elevats, que van entre el 50 i el 70%, a diferència d’altres campanyes. “Abans les rebaixes començaven amb petits percentatges i anaven pujant, però ara ja es fan grans descomptes des del primer dia, amb els avantatges que això comporta per als clients, ja que poden trobar una àmplia oferta de molta qualitat i a preus molt econòmics”, va dir Jordà.

Ell mateix va voler remarcar la bona acceptació i el bon funcionament del circuit solidari per recollir fons per a la Fundació Ser.gi, que ajuda joves que es troben en situació de vulnerabilitat, i el minimercat solidari.

Roba i sabates
La roba, les sabates i els complements i accessoris van ser les estrelles del primer dia de la campanya de rebaixes, arreu dels centres comercials i botigues de les comarques gironines. Els altres articles més personals, com per exemple la rellotgeria i la joieria, van registrar els dies més potents quant a compradors durant el Nadal i sobretot Reis.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona