Economia

La bombona de butà baixa fins als 17,6 euros

Val menys que abans de l’inici de la guerra a Ucraïna

El preu d’aquest producte va fregar els 20 euros entre el maig i el novembre de 2022, just amb l’inici de la invasió

El preu de la bombona de gas butà de 12,5 quilograms baixarà aquesta setmana fins a situar-se en 17,67 euros. Segons ha detallat Facua en un comunicat, la rebaixa suposa un retrocés del 5% en comparació amb el mes de novembre i la segona caiguda consecutiva. Amb aquest preu, la bombona ja val menys que abans de l’inici de la guerra d’Ucraïna. De fet, la bombona costava 17,76 euros al gener de l’any passat (la invasió russa va arrencar al febrer) i des d’aquell moment va començar una pujada sostinguda que no es va frenar fins al novembre. En els darrers quinze anys, el preu més baix del butà ha estat el fixat l’abril del 2005, 9,38 euros.

Des de l’organització de consumidors, tanmateix, reclamen al govern espanyol que modifiqui els instruments de càlcul en la revisió de tarifes per assegurar la protecció dels interessos econòmics dels consumidors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

estats units

La Fed torna a apujar els tipus tot i la tempesta bancària

Els sindicats acorden un increment de la plantilla a presons i desconvoquen mobilitzacions

barcelona
estats units

La Reserva Federal dels EUA apuja els tipus d’interès malgrat les tensions al sistema financer

barcelona

La UE finança amb 7,4 milions d’euros la seguretat quàntica

Barcelona
habitatge

El Parlament farà una comissió d’investigació sobre els grans tenidors immobiliaris

barcelona

El Banc d’Espanya eleva el creixement a l’1,6% del PIB aquest any

BARCELONA

Els funcionaris de presons trenquen negociacions amb Justícia i anuncien mobilitzacions

barcelona

La Cambra de Perú reconeix les empreses creades per peruans més reeixides

Barcelona

Transgourmet enllesteix la reforma del Gros Mercat de Girona, que ha costat 2,2 milions

girona