Economia

El fred incrementa el risc de baixa laboral en dones, joves i professionals del sector terciari

És una de les conclusions d’un estudi retrospectiu de la temperatura a la província de Barcelona

Els investigadors apunten que es podria explicar per l’augment de la circulació de malalties respiratòries i infeccioses

Un estudi retrospectiu de la temperatura a la província de Barcelona revela que les baixes temperatures augmenten el risc d’iniciar un episodi de baixa laboral degut, especialment, a malalties respiratòries i infeccioses, segons recull l’agència ACN. Mostra que els col·lectius més afectats són dones, joves i persones treballadores del sector serveis que fan tasques no manuals que se solen desenvolupar en espais interiors.

El treball, ha estat realitzat per un equip del Centre de Recerca en Salut laboral (CISAL) del Departament de Medicina i Ciències de la Vida (MELIS) de la UPF; l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació “la Caixa”; i el CIBER d’Epidemiologia i Salut Pública (CIBERESP). En aquesta investigació s’han analitzat prop de 100.000 episodis de baixes laborals de més de 40.000 persones assalariades de la província de Barcelona entre el 2012 i el 2015.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Foment avisa d’una desacceleració de l’ocupació

BARCELONA

La sequera, les gelades i l’impacte d’un insecte malmeten el 50% de la producció de cireres a Terrades

TERRADES

Els pilots d’Air Nostrum amplien la vaga indefinida a tots els dies de la setmana

barcelona
ECONOMIA

JPMorgan tancarà una quarta part de les oficines del First Republic Bank

BARCELONA

Bold invertirà 25 milions per créixer en la producció de bateries elèctriques

barcelona
ECONOMIA

Taiwan i els EUA signen un acord comercial més ambiciós

BARCELONA

Les execucions hipotecàries sobre habitatges repunten un 9,7% al primer trimestre

barcelona
ESTATS UNITS

El Senat dels EUA també aprova augmentar el sostre de deute

BARCELONA
economia

La marca gironina de mobles Kave Home obre un nou centre logístic a Tordera

sils