Economia

tant

x

Andanades

Després d’una, l’altra, sense temps per deixar reposar l’enemic. Les andanades són les de qualsevol guerra, però sense cuirassats ni bombardeigs aeris; quan s’acaba l’efecte de l’anterior, ja en tenen una altra de preparada. L’adversari ha de dedicar tots els recursos a defensar-se. I ara li toca al Barça.

Des de fa més de deu anys, amb independència del govern espanyol que ocupi La Moncloa, no han parat. No s’han estat d’emprar mitjans il·legals; tampoc no els ha fet res enfonsar empreses o carreres, o destrossar les vides dels seus ciutadans considerats díscols. Tot s’hi val. Evidentment que Catalunya, com qualsevol altre país, té la seva dosi d’impresentables; però no és superior a la dels seus veïns. La diferència és que són aquests els qui tenen els jutges, les policies i els recursos ministerials per perseguir-los a tort i a dret, encara que no hi hagi proves, s’acabin arxivant els casos o hagin d’indultar uns condemnats per salvar una mica la cara davant dels socis europeus. Ells saben que el mal ja està fet i que l’ombra de la sospita ja s’ha estès. I quan no tenen més remei, poden arribar a assumir alguna petita equivocació –sempre que el possible delicte hagi prescrit– i, quan els convé, com en el cas de les Rambles, es gira pàgina. No els fa cap vergonya.

Una primera conclusió és que l’assumpte, per a ells, és de vida o mort; s’hi juguen la supervivència com a classe dominant, com a metròpoli de la colònia i qui sap si fins i tot com a Estat, per això van a totes. Una segona és que contra qui vol l’anihilació absoluta del rival com a única sortida no hi ha res a negociar. I una tercera és que, com que l’esporuguiment no els frenarà, és millor anar a la nostra amb tota la determinació. I mentre s’hi va anant, que la Moreneta es vagi preparant per a l’andanada següent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Arrenca la 25a edició del Saló de la Logística amb més de 650 empreses

barcelona

Eines de País presenta la seva llista per a les eleccions a la Cambra de Barcelona

barcelona

La Cambra de Barcelona alerta dels dèficits “clau” de l’economia que afecten el benestar dels ciutadans

barcelona

Mònica Roca veu “bé” però “curiós” el pacte de les patronals per a la Cambra de Barcelona

barcelona

Comencen a sortir els primers vehicles elèctrics de Silence a la Zona Franca

barcelona

Indcar, d’Arbúcies, farà proves a Barcelona amb un nou minibús 100% elèctric

ARBÚCIES
economia

L’OCDE eleva la previsió de creixement per a l’Estat espanyol fins al 2,1% aquest any

barcelona

Llista unitària de Foment i Pimec per a les eleccions a la Cambra de Barcelona

barcelona

Invertir en projectes de l’economia real a partir de 10.000 euros