Economia

economia

Twitter val ara un terç del que va pagar Musk, segons el fons d’inversió Fidelity

El multimilionari va designar Linda Yaccarino, amb gran experiència en l’àmbit publicitari, com a nova directora executiva per a liderar les operacions comercials

Twit­ter val actu­al­ment un terç dels 44.000 mili­ons de dòlars (més de 41.000 mili­ons d’euros al canvi actual) que el mul­ti­mi­li­o­nari Elon Musk va desem­bor­sar l’any pas­sat per a fer-se amb ella, segons una esti­mació del fons d’inversió Fide­lity, una de les empre­ses que va par­ti­ci­par en l’ope­ració.

Fide­lity cal­cula que la seva par­ti­ci­pació en Twit­ter tenia al final d’abril un valor d’una mica més de 6.500 mili­ons de dòlars, enfront dels 19.700 mili­ons que li atribuïa el pas­sat octu­bre, quan Musk va com­ple­tar l’adqui­sició de la com­pa­nyia.

Així, l’esti­mació del fons –que figura en un docu­ment en el qual deta­lla les seves inver­si­ons– dona­ria a Twit­ter una valo­ració d’uns 15.000 mili­ons de dòlars en l’actu­a­li­tat.

Musk, que va com­prar Twit­ter l’any pas­sat amb la pro­mesa de res­tau­rar la seva visió de la “lli­ber­tat d’expressió”, ha introduït impor­tants can­vis en el fun­ci­o­na­ment de la pla­ta­forma, unes modi­fi­ca­ci­ons que han por­tat molts anun­ci­ants a reti­rar-se o reduir la seva des­pesa publi­citària en la xarxa social.

La publi­ci­tat ha supo­sat fins ara el gruix dels ingres­sos de l’empresa, on el mag­nat ha pro­ce­dit a una enorme reta­llada de plan­ti­lla enmig d’adver­ti­ments d’una pos­si­ble fallida si no es reduïa la des­pesa.

Al març, en un mis­satge als emple­ats, el mateix Musk va cal­cu­lar que el valor de Twit­ter havia cai­gut a uns 20.000 mili­ons de dòlars, menys de la mei­tat dels 44.000 que ell va pagar a l’octu­bre.

La valo­ració donada a conèixer ara per Fide­lity –que es refe­reix a Twit­ter amb el nou nom de X Hòldings que li ha donat Musk– és prèvia a l’últim gran movi­ment en l’empresa: el nome­na­ment de Linda Yac­ca­rino com a nova direc­tora exe­cu­tiva.

Musk, que havia assu­mit aquest lloc després de la com­pra, ha optat per una exe­cu­tiva amb gran experiència en l’àmbit publi­ci­tari per a lide­rar les ope­ra­ci­ons comer­ci­als, men­tre que ell se cen­trarà en el dis­seny de pro­duc­tes i noves tec­no­lo­gies de la xarxa social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia