Economia

economia

Itàlia frena l’intent de la Xina d’augmentar el seu control sobre Pirelli

El govern italià posa límits a les decisions que pugui prendre el principal accionista del fabricant de pneumàtics, el gegant químic xinès Sinochem

El govern italià ha frenat en sec l’intent d’una empresa estatal xinesa per fer-se amb el control del fabricant de pneumàtics Pirelli. El gegant químic controlat per Pequín, Sinochem, principal accionista de Pirelli amb una participació del 37% en la firma de 151 anys d’història amb seu a Milà, no podrà nomenar un conseller delegat ni impulsar decisions polítiques estratègiques. L’executiu de la primera ministra Giorgia Meloni ha dictaminat que només Camfin, una companyia controlada pel cap de Pirelli, Marco Tronchetti Provera, pugui nomenar candidats per ser el director executiu de la firma. Així ho va informar diumenge en un comunicat recollit per la cadena pública britànica BBC el fabricant de pneumàtics, que també va anunciar que el govern italià ha decidit que qualsevol canvi en el govern corporatiu de la companyia hauria d’estar subjecte a escrutini oficial. El govern de Meloni al·lega motius de seguretat nacional per posar limitacions a les decisions que pugui prendre Sinochem.

La decisió es produeix en un moment en què les tensions entre Pequín i Occident són en el centre d’atenció amb la visita del secretari d’Estat dels Estats Units, Antony Blinken, de visita a la Xina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El Suprem conclou que els ERTO per covid no computen per l’atur

barcelona
Hospitalet

El futur pavelló Gran Via de Fira de Barcelona acabarà el 2026

hospitalet de llobregat
SALUT

Denuncien les “males condicions” de la Residència Bellamar de Platja d’Aro

PLATJA D’ARO

Creix un 12,6% el nombre de turistes internacionals a l’octubre

Barcelona
economia

El Govern vol rebaixar l’IRPF a rendes de fins a 33.000 euros

barcelona
TURISME

Jornada a l’Estartit sobre l’ús de l’aigua en temps de sequera

L’ESTARTIT
economia

L’atur torna a repuntar, tot i baixar respecte a fa un any

barcelona
OCUPACIÓ

L’atur creix el novembre en 395 persones a les comarques gironines

GIRONA
Economia

Mercat amb taquilles

Olot