Economia

tarragona

El Port reivindica el seu paper “multiplicador” a la segona àrea metropolitana

El president del Port de Tarragona, Saül Garreta, va reivindicar ahir l’“efecte multiplicador” que pot aportar a l’àrea metropolitana del Camp, la segona de Catalunya. Segons Garreta, la infraestructura és “indispensable” perquè aquesta regió funcioni, en l’àmbit de la indústria química, en el turisme, el sector serveis, la recerca a través de la URV i la cultura. “És tant o més important que el port de Barcelona per a l’àrea metropolitana de Barcelona”, va subratllar, tot i que el 2022 va caure del cinquè al setè lloc del rànquing amb més activitat de l’Estat pel retrocés en el tràfic d’hidrocarburs. En una conferència, a què també va assistir el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, Garreta va desgranar els eixos del pla #Ecoport2027 i les accions per adaptar-se a la transició energètica, que va resumir amb un “Tenim pressa”. “El rumb ha de passar per la descarbonització de l’activitat portuària”, va insistir. A més, va avançar que la concessió de la terminal ferroviària de La Boella, un projecte de col·laboració publicoprivada valorat en 25 milions i liderat per BASF i nou empreses logístiques, se signarà al novembre. El Port també treballa en la construcció de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, a 70 km de Madrid, amb una inversió d’uns 20 milions provinents de fons europeus. Ja ha finalitzat la primera fase de les obres i en 15 dies s’iniciarà la segona.Un dels projectes més importants és la construcció del contradic de Ponent, que costarà uns 100 milions. A principi d’any es va iniciar l’exposició pública de l’impacte ambiental del projecte constructiu i espera fer la licitació a principi del 2024.Garreta també va citar la Zona d’Activitats Logístiques, que amb una inversió de 33,1 milions inclou mesures per a la recuperació i reciclat d’aigües i espais verds, que es licitarà en breu amb una inversió d’uns 2,3 milions.D’altra banda, el Consell de Ministres va autoritzar precisament ahir a l’Autoritat Portuària de Tarragona prorrogar quatre anys el conveni amb la direcció general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de la Generalitat. A proposta del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) i del de Política Territorial, Interior continuarà prestant serveis comuns de prevenció i control d’emergències al Port de Tarragona. L’actual conveni es va signar el 2019 i preveu que el port assumeixi 150.000 euros d’inversió per adquirir equipament especialitzat d’intervenció i 50.000 euros per a formació teòrica i pràctica dels riscos específics de l’activitat industrial i marítima al port.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les últimes pluges salvaran la meitat de la collita de cereal a la Catalunya Central

SANT MARTÍ DE TOUS/ GAIÀ
economia

Xoc Sabadell-BBVA a la CNMV i pel 50,01%

madrid
SOCIETAT

CCOO critica l’acord laboral signat per a la Copa Amèrica

BARCELONA
ECONOMIA

El Port de Barcelona i el de Xangai col·laboraran en innovació i descarbonització

TÀRREGA
Economia

El Sabadell insta el BBVA a dir quins accionistes donen suport a l’OPA

barcelona
amèrica del sud

L’Argentina es paralitza en la segona vaga general contra Milei

barcelona
Economia

El Sabadell respon: Denuncia el BBVA a la CNMV per vulnerar la llei d’OPAs

barcelona
VIDRERES

L’àrea d'economia va gestionar 67 ofertes de feina el 2023

VIDRERES
Consolidar un monopoli?
l’anàlisi

Consolidar un monopoli?