Economia

tarragona

El Port reivindica el seu paper “multiplicador” a la segona àrea metropolitana

El president del Port de Tarragona, Saül Garreta, va reivindicar ahir l’“efecte multiplicador” que pot aportar a l’àrea metropolitana del Camp, la segona de Catalunya. Segons Garreta, la infraestructura és “indispensable” perquè aquesta regió funcioni, en l’àmbit de la indústria química, en el turisme, el sector serveis, la recerca a través de la URV i la cultura. “És tant o més important que el port de Barcelona per a l’àrea metropolitana de Barcelona”, va subratllar, tot i que el 2022 va caure del cinquè al setè lloc del rànquing amb més activitat de l’Estat pel retrocés en el tràfic d’hidrocarburs. En una conferència, a què també va assistir el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, Garreta va desgranar els eixos del pla #Ecoport2027 i les accions per adaptar-se a la transició energètica, que va resumir amb un “Tenim pressa”. “El rumb ha de passar per la descarbonització de l’activitat portuària”, va insistir. A més, va avançar que la concessió de la terminal ferroviària de La Boella, un projecte de col·laboració publicoprivada valorat en 25 milions i liderat per BASF i nou empreses logístiques, se signarà al novembre. El Port també treballa en la construcció de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, a 70 km de Madrid, amb una inversió d’uns 20 milions provinents de fons europeus. Ja ha finalitzat la primera fase de les obres i en 15 dies s’iniciarà la segona.Un dels projectes més importants és la construcció del contradic de Ponent, que costarà uns 100 milions. A principi d’any es va iniciar l’exposició pública de l’impacte ambiental del projecte constructiu i espera fer la licitació a principi del 2024.Garreta també va citar la Zona d’Activitats Logístiques, que amb una inversió de 33,1 milions inclou mesures per a la recuperació i reciclat d’aigües i espais verds, que es licitarà en breu amb una inversió d’uns 2,3 milions.D’altra banda, el Consell de Ministres va autoritzar precisament ahir a l’Autoritat Portuària de Tarragona prorrogar quatre anys el conveni amb la direcció general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de la Generalitat. A proposta del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) i del de Política Territorial, Interior continuarà prestant serveis comuns de prevenció i control d’emergències al Port de Tarragona. L’actual conveni es va signar el 2019 i preveu que el port assumeixi 150.000 euros d’inversió per adquirir equipament especialitzat d’intervenció i 50.000 euros per a formació teòrica i pràctica dels riscos específics de l’activitat industrial i marítima al port.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga