Economia

Les botigues de moda: d’espais de compra a destinacions especials

Els minoristes de moda han adoptat una estratègia innovadora per revitalitzar les seves botigues i captivar els clients, prenent inspiració de les exitoses Apple Store. Marques destacades com H&M i Zara han tancat nombroses botigues en resposta a l’auge del comerç electrònic, però ara estan redefinint els establiments restants per oferir experiències úniques que el món digital no pot replicar.

Les botigues renovades són ara més àmplies i espaioses, oferint serveis com salons de bellesa, tallers de reparació i cafeteries. A més, incorporen funcions digitals avançades, com ara aplicacions que permeten als clients explorar virtualment l’inventari. La interacció amb els consumidors i la creació d’experiències s’han convertit en prioritats clau.

En llocs emblemàtics com la botiga redissenyada a Regent Street, Londres, l’atenció es centra en l’experiència del client més que en les xifres de vendes. Tot i que les vendes a la botiga segueixen sent sòlides, s’observa que els clients desenvolupen afinitat amb la marca durant el seu temps a la botiga, fins i tot si finalment fan compres en línia.

Les estratègies varien entre minoristes, però la tendència general és clara: menys botigues, però de major qualitat. Inditex, la marca de Zara, ha tancat una quarta part de les seves botigues des de 2018, però ha experimentat un augment del 8% en els ingressos totals el 2022 en comparació amb quatre anys abans. La durada mitjana de les visites dels clients també ha augmentat significativament.

La inversió en la transformació de botigues s’ha tornat crucial. Inditex ha destinat una part substancial del seu pressupost d’inversió de 1.600 milions d’euros per al 2023 a millorar les botigues, buscant crear espais agradables i atractius. Zara, per exemple, està duplicant la superfície d’algunes botigues per oferir una experiència més àmplia i còmoda.

La incorporació de noves tecnologies, com punts de devolució automàtics i zones d’autopagament, s’ha tornat comuna. Zara, tot i augmentar la mida de les seves botigues, ha aconseguit un augment del 16% en les vendes per metre quadrat des de 2019. H&M també ha reduït el número de botigues, però ha augmentat el seu pressupost d’inversió en un 43% per al 2023.

En aquest canvi cap a menys botigues però més impactants, destaca la importància de crear experiències memorables. Marques com Uniqlo també s’afegeixen a aquesta tendència, obrint botigues que van més enllà de ser espais de compra i es converteixen en destinacions experiencials.

La metamorfosi de les botigues de moda reflecteix un enfocament renovat cap a l’experiència del client, convertint-les en destinacions que van més enllà de la simple transacció comercial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga