Economia

economia

La plantilla d’hotels i cafeteries de Port Ainé, Espot i Boí Taüll reclamen millores laborals

Amb la primera jornada de vaga secundada reclamen tornar a disposar d’un servei d’autobús fins a les estacions d’esquí

Els 130 treballadors de l’empresa volen un reconeixement de categories

Els treballadors dels hotels i cafeteries de les estacions d’esquí de Port Ainé i Espot, al Pallars Sobirà, i Boí Taüll, a l’Alta Ribagorça han fet vaga aquest divendres per reclamar millores laborals. Són aproximadament 130 treballadors. La principal demanda és que l’empresa Aramark els doti d’un servei de transport que el dugui fins a les estacions d’esquí. Amb les condicions de sou que tenen, i el preu de la benzina, no els surt a compte el desplaçament per compte propi amb el cotxe particular, i hi perden diners, asseguren. És un servei que fa anys tenien i es va perdre. De fet segons el sindicat UGT a Terres de Lleida, els treballadors fa 13 anys que pugen amb cotxes particulars a les estacions i van deixar de tenir el transport col·lectiu al lloc de feina cobert. Entre les reclamacions dels treballadors també hi ha el reconeixement de les categories laborals que ocupen i vestimenta adequada per l’indret on treballen.

Els treballadors de Port Ainé i Espot s’han manifestat a la carretera de Port Ainé on han fet talls intermitents. Per aquest dissabte hi ha convocada una segona jornada de vaga, que en caure en cap de setmana podria tenir més afectació als usuaris de les estacions d’esquí. I si no aconsegueixen les demandes, s’emplacen a continuar les reivindicacions la setmana de carnestoltes.

Segons Carmel Valls d’UGT, en declaracions a ACN, la vaga l’ha seguida un 95% de la plantilla, i l’afectació als usuaris ha sigut poca, donat que en ser un dia laborable no ha estat gaire la gent que ha pujat a esquiar a pistes.

Des d’Aramark han manifestat “el total respecte pel dret a vaga dels treballadors”. Tanmateix, han lamentat les molèsties que pugui causar aquesta situació. Actualment, existeix una negociació oberta amb els treballadors i la voluntat és arribar a un acord satisfactori per ambdues parts a fi que la situació es resolgui al més aviat possible. Des dels sindicats CCOO i UGT han dit que confien que dilluns mateix l’empresa es posi en contacte amb ells per resoldre la situació.

Carme Valls, responsable del sector col·lectivitats UGT Terres de Lleida, ha dit que fa uns nou anys que fan aquestes reivindicacions que no s’han tingut en compte, d’aquí la vaga d’aquest divendres i dissabte. Valls ha explicat que els treballadors fa tretze anys que pugen a les estacions amb vehicles particulars, i ha argumentat que cobrant poc més del salari mínim interprofessional, molts no es poden permetre pagar la benzina que els suposa fer el trajecte per anar a treballar i ha quantificat que es poden arribar a gastar entre 300 i 400 euros solament amb benzina. Mentrestant, no arribi un transport que pugi i baixi als treballadors demanen una bonificació o plus de transport dintre la nòmina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona