Economia

ECONOMIA

Pineda estrena una gimcana digital com a nou producte pel turisme familiar

Una gimcana digital orientada al públic més familiar per redescobrir el patrimoni cultural del municipi és la nova aposta turística de Pineda de Mar que avui s’ha presentat a l’Oficina de Turisme. La proposta, gratuïta i a la qual es pot accedir amb un codi QR, porta per nom El tresor de Pineda de Mar i s’estructura al voltant d’un personatge real de la història local, el pirata Dragut que al segle XVI va assolar no només la població, sinó bona part de la costa catalana. La gimcana ofereix seguir un recorregut de prop de dos quilòmetres i amb una durada de 90 minuts per resoldre 13 enigmes que, un cop aconseguits, obtindran premi.

L’autor de la iniciativa, Ramon Martín de l’empresa Gymkana Digital Turística, explica que Pineda s’ha afegit a les nombroses “rutes de descoberta” que ja funcionen tant a altres localitats catalanes, com ara Salou i Cambrils, com a la resta de l’Estat i a altres països. En total son 180 gimcanes, amb més de 250.000 persones participants i “amb un 98% de puntuació de cinc estrelles sobre cinc”. “L’objectiu principal és atraure públic familiar cap a una destinació turística i oferir-los complementar la seva estada amb la descoberta del patrimoni i la història locals”, assenyala Martín que insisteix que la proposta està orientada cap als infants, “però que agradarà a totes les edats”.

El joc es pot seguir en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès i l’Ajuntament s’ha compromès a fer-ne difusió a través dels canals habituals. L’alcalde, Xavier Amor, ha demanat també la col·laboració dels diferents sectors econòmics locals, principalment del turístic, perquè incloguin la gimcana dins de la seva oferta complementària d’activitats. “Demanem que se’l facin seu, que l’utilitzin i el promoguin, perquè el que més desitgem és que la gent que ens visita també gaudeixi descobrint-nos”, apunta. Amor ha valorat positivament l’inici de la campanya turística que, en el cas de Pineda i segons assegura, la Setmana Santa es presenta amb bones expectatives d’ocupació i amb les places dels càmpings “gairebé exhaurides”. “Amb la incertesa de la sequera i de com acabaran impactant les mesures d’estalvi en els propers mesos, de moment les sensacions son molt bones”, afirma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Toni Bramon
President del Col·legi d’Arquitectura Tècnica de Girona (CATGI)

“La inestabilitat política ha fet disminuir la inversió pública”

Girona
TURISME

Bon pont per a l’hostaleria i inici oficiós de l’estiu

girona
ECONOMIA

Els hotels catalans superen els dos milions de persones allotjades al maig

Barcelona
unió europea

Brussel·les acusa Apple d’incomplir la llei europea de competència amb l’App Store

barcelona
Carme Ponsa
Presidenta del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme

“El Maresme turístic ha de ser més conegut internacionalment”

Malgrat de Mar
TECNOLOGIA

Implanten robots autònoms a S’Agaró Hotel

GIRONA

Confecció ben bé d’Olot

Olot

L’unicorn català Factorial surt de compres per créixer en talent

Barcelona
Joaquim Montsant
Director Territorial de Catalunya i Balears de Cesce

“L’empresa ha de millorar en l’ús d’informació per exportar”

Barcelona