Economia

Sensualove planta cara a Sant Jordi

Fora la foscor, avall la clandestinitat i vade retro als tabús. Són nous temps i toca omplir de color, bon rotllo i transparència el negoci del plaer. I, sobretot, és hora d’acostar-lo a les dones, que durant anys i panys han estat les grans oblidades d’un món pensat exclusivament en clau masculina. És per això que els sex shops de tota la vida s’han rebatejat i han donat pas a les sexy stores, botigues que eliminen la pornografia i es queden amb el costat amable, divertit i fins i tot naïf del món del sexe. La cadena catalana Sensualove impulsa des de fa tres anys una guerra silenciosa per rentar la cara als jocs eròtics i democratitzar-los.

Com explica Eduard Bella, soci i director de màrqueting del grup, “les botigues Sensualove són obertes, coloristes i alegres, pensades perquè la gent no es talli”. De fet, a l’aparador i a l’entrada els protagonistes són els productes més light –llaminadures, olis, preservatius i fins i tot uns innocents aneguets de goma per al bany– mentre que, més al fons, hi podem trobar ja joguines més sofisticades, com vibradors o manilles, i disfresses per donar via lliure a tot tipus de fantasia.
Sensualove és una empresa familiar amb seu al Maresme, a Teià. Bella i la seva família política fa temps que tenien en ment “muntar algun negoci”. Van concretar-ho després d’uns quants viatges a Europa. “Allà trobàvem botigues eròtiques diferents del sex shop de tota la vida. A Gran Bretanya, però, tot tenia un caire kitsch, mentre que a Alemanya els productes eren més agressius. Es va decidir adaptar la fórmula “a l’estil mediterrani”.

“Venem el mateix però d’una manera més sexi”, relata el cofundador de Sensualove. El concepte de negoci també beu de grans cadenes tèxtils, com Zara i Mango. I és que els promotors de la companyia tenien clar que no volien limitar-se a obrir un punt de venda sinó que, ja d’entrada, es plantejaven crear un grup, “amb franquícies i tot”.
El primer Sensualove es va obrir al carrer del Pi de Barcelona, en ple casc antic, al maig del 2005. Tres anys després, la xarxa està formada per deu punts de venda –tres de propis– repartits entre Barcelona, els centres comercials de Gran Via 2 i l’Ànec Blau de Castelledefels, Tarragona, Palma de Mallorca, Alacant i Madrid. La previsió és tancar l’any havent superat la vintena de botigues.

Bella constata el gran interès que tenen per la fórmula els centres comercials. “Abans havíem d’anar nosaltres darrere seu, però ara ens passen al davant d’altres companyies i ens vénen a oferir els locals”. Morir d’èxit, però, no és l’objectiu, de manera que es primarà el “creixement qualitatiu”. A mig termini, s’estudiarà l’expansió internacional. Encara no hi ha plans concrets, tot i que, a la recerca dels “socis més bons”, hi ha contactes inicials amb els països nòrdics i també Itàlia.

Dones de totes les edats
A les botigues de Sensualove hi veurem entrar gent de tota mena, però sobretot dones d’entre 18 i 45 anys. En una sexy store com aquesta el que més costa trobar són homes sols, al contrari del que passa als sex shops tradicionals. La cadena va facturar l’any passat 1,8 milions d’euros i aquest any arribarà als 2,5 milions d’euros. Més de la meitat de les vendes corresponen a productes de la seva marca blanca.

Els vibradors i les boles xineses representen el 30% de la facturació de Sensualove, mentre que la segona àrea en importància són els lubricants i olis de massatge. A Rambla Catalunya, on hi ha la botiga insígnia del grup, s’acaba d’estrenar la gamma Sensualove Glamour, pensada per a un públic de més poder adquisitiu. De totes maneres, l’estrella de diades i festes com ara el Nadal són els petits detalls, sobretot per a regals d’empresa i amics invisibles. Ara la cadena es prepara per fer la competència al llibre i la rosa el dia de Sant Jordi.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat