Economia

Tramontana R: el motor més luxós

Automoció

Té un mínim de 550 cavalls, una velocitat màxima de 325 quilòmetres per hora, passa dels 0 als 100 km/h en 3,6 segons i dels 100 a 0 en només 2,4. El seu preu, però, no està a l'abast de tothom: costa 385.000 euros sense IVA i si el client vol personalitzar-lo pot arribar fins als 700.000 euros.

És la nova versió del Tramontana R, el cotxe esportiu de luxe que fabrica l'empresa AD Tramontana, situada al municipi altempordanès de Palau de Santa Eulàlia. La seva presentació oficial es durà a terme en el proper saló de l'automòbil de Mònaco, que se celebrarà del 16 al 19 d'abril, i on estan convidades les deu marques de cotxes de luxe més importants del món.

La principal diferència amb el seu predecessor, que va sortir al mercat l'any 2007, és que és més lleuger. El nou Tramontana R pesa 1.268 quilograms mentre que l'anterior arribava als 1.360. "Per aconseguir aquesta rebaixa hem substituït els elements fets amb material més pesants per fibra de carboni", explica el director general d'AD Tramontana, Josep Rubau.

També s'ha millorat la seva dinàmica gràcies al nou xassís, que redueix 50 mil·límetres la distància entre eixos, a la nova geometria frontal del vehicle i a la caixa de direcció.

Cada cotxe que fabrica l'empresa és exclusiu i, tot i que està pensat per ser utilitzat en circuits tancats, també està homologat per circular per carreteres convencionals. Es fa al gust i a la mida del client, que pot escollir des del tipus de pell de la tapisseria als accessoris, els pneumàtics o la posició del volant.

"Cada peça està minuciosament elaborada, per això com a màxim podem fabricar 12 vehicles a l'any", assegura Rubau. L'empresa també s'encarrega del servei de postvenda. "Si s'ha de fer alguna revisió o canviar alguna peça, els nostres enginyers es desplacen fins al domicili del client", afegeix el director general d'AD Tramontana.

De la primera versió del luxós vehicle altempordanès se'n van vendre nou cotxes. Els compradors són expilots o col·leccionistes. "Són grans coneixedors del món de l'automòbil. Molts d'ells ens envien el seu propi equip tècnic perquè faci un exhaustiu estudi del vehicle i després es posen en contacte amb nosaltres", detalla Rubau.

La majoria de clients són d'Europa, el Japó, Sud-àfrica o els països àrabs. De moment, encara no s'ha venut cap Tramontana ni a Catalunya ni a la resta de l'Estat espanyol. Tampoc s'ha introduït al mercat dels EUA, un dels objectius que, precisament, s'ha fixat l'empresa a curt termini, tot i l'actual crisi mundial. "També la notem una mica perquè molts dels interessats a adquirir un cotxe són inversors que han perdut diners a causa de la conjuntura econòmica", assegura Rubau.

Tecnologia de Fórmula 1
L'empresa AD Tramontana va néixer l'any 1999 amb l'objectiu de construir el primer cotxe de luxe exclusiu català. La primera maqueta la va acabar l'any 2005, poc després tenien fet el prototip i el 2007 ja es va iniciar la comercialització del vehicle, que té molta tecnologia de la Fórmula 1.

La nova versió comença amb bon peu. Només ha estat presentada als mitjans de comunicació i diversos clients ja s'han posat en contacte amb la factoria per provar-lo. "Primer l'hem de presentar a Mònaco", assegura, però, el director general d'AD Tramontana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona
economia

La reducció de la jornada i la plena ocupació centren les reivindicacions sindicals de l’1 de Maig

barcelona
economia

El govern regula el lloguer de temporada per evitar “la picaresca” que frena la baixada de preus

barcelona
GIRONA

L'ATA Xifra en 1.900 milions les indemnitzacions per la nova llei dels HUT

GIRONA
ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA