Economia

economia

Malgrat de Mar vol marxar del Consorci de Promoció Turística

El govern local argumenta que la inversió que fa en l'ens comarcal no reverteix en prou serveis i publicitat del municipi

L'organisme convoca una reunió urgent per intentar refer les bones relacions

Malgrat de Mar ha demanat al Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme, que depèn del Consell Comarcal, que l'esborri de la llista d'associats. Considera que la inversió anual que fa en l'organisme no queda reflectida de manera proporcional en la promoció i la publicitat de la població com a destinació turística.

Llista de greuges

A més, l'alcaldessa, Conxita Campoy (PSC), considera que en els darrers temps el municipi ha anat acumulant greuges respecte a altres membres del consorci pel que fa a les campanyes i al material publicat. En aquest sentit, Campoy posa d'exemple que, en el catàleg de dolços del Maresme, els específics de Malgrat –les postals de xocolata i els gelats Alemany– no hi apareixen “tot i que es va fer arribar la informació corresponent als responsables”. També es mostra queixosa per la informació equivocada que surt sobre hotels, agències i restaurants del municipi, “i que consten com a oberts quan fa mesos que estan tancats”.

Finalment, l'alcaldessa de Malgrat fa esment del catàleg sobre les torres de guaita a la comarca. “En l'edició escrita de la publicació, el text sobre la torre del Castell recull l'episodi sobre la controvèrsia en l'àmbit polític generada amb la cobertura de fusta que es va posar a la torre, quan la informació que ha de sortir en un llibret com aquest s'ha de cenyir només a les dades històriques del monument”, puntualitza.

Falta de rigor

L'alcaldessa considera que, sumant tots els casos, avui Malgrat “té prou motius per sentir-se agreujat i plantejar-se trencar amb el consorci”. Campoy entén que algunes de les errades es puguin justificar com a errors humans. “Tothom es pot equivocar, però en un sector tan competitiu com és el turístic, el rigor i la correcció a l'hora de publicar qualsevol informació, i sobretot si prové de l'administració, ha de triplicar-se, perquè es tracta de vendre a l'exterior les excel·lències d'aquell lloc”, diu. Campoy es mostra disgustada i recorda que el de Malgrat va ser un dels divuit ajuntaments que el 1997 van donar suport a la creació d'un organisme capaç de coordinar les actuacions de promoció turística de la comarca i la implantació de nous productes turístics. A més, en va ser presidenta del 1999 al 2004.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El turisme esportiu s’incrementa un 27,4% el 2023

lloret de mar
economia

La inflació repunta per l’encariment de la llum i els paquets turístics

barcelona
Vietnam

Condemnen a mort una empresària per un frau bancari multimilionari

Barcelona

Projecte pioner per millorar les propietats de la carn de la vaca Bruna dels Pirineus

OLVAN
Zona Euro

El BCE manté els tipus d’interès en el 4,5% i insinua una retallada al juny

Barcelona

Noves tècniques al sector de la garrofa per fer front a l’augment de la demanda

ALTAFULLA

Alcampo inverteix 9 milions d’euros en l’hipermercat de l’Espai Gironès

SALT
economia

Neix una plataforma al Bages pel desdoblament de la C-55

MANRESA
economia

Chery fabricarà vehicles elèctrics a l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca

barcelona