La Ruta del Xató prepara la seva expansió per convertir-se en el motor turístic del Penedès

Nomenen el cuiner gelidenc Oriol Llavina nou ambaixador de la ruta

Prop d'un centenar de restaurants adherits a la ruta gastronòmica, nou municipis repartits entre les tres comarques diferents que l'impulsen, set festes populars on es promociona el plat i la salsa de manera unitària però amb les varietats que cada municipi li dóna segons l'elaboració, i més de 14.000 plats servits. Aquest és el balanç amb què dilluns va tancar la dotzena edició de la Ruta del Xató en una festa a Sant Cugat Sesgarrigues que permet als responsables de la iniciativa preparar-se per fer un salt endavant i convertir la marca en el principal motor econòmic de la zona. El coordinador de la Ruta del Xató, Ignasi Seguí, ha explicat que amb la ruta es pretén continuar potenciant el turisme gastronòmic del xató però ampliant-ho amb les ofertes turístiques del territori, i per això es donarà la possibilitat d'adherir-se a la Ruta del Xató, a més dels restaurants de la zona, a altres agents turístics a partir de la propera temporada. «Aquesta temporada ja havíem marcat el camí amb les ofertes temàtiques i ara és el moment d'ampliar-ho», diu Seguí. El coordinador de la ruta gastronòmica explica que la idea ja ha començat a circular entre el sector turístic i que l'objectiu és convertir la ruta del xató en una marca que aconsegueixi vehicular la identitat el territori. Per això els responsables de la ruta faran, a partir d'ara i fins l'octubre, quan es tancarà el projecte de la nova temporada –que comença al novembre–, una campanya de difusió del projecte en el sector de l'enoturisme, el turisme cultural, de sol i platja, d'aventura i els allotjaments per ampliar l'oferta actual i fer que el plat es converteixi en una excusa més per descobrir el territori.

L'any de Llavina

Durant el sopar de cloenda de la temporada, dilluns passat, es fa fer el relleu de representació de la Ruta del Xató, que ha passat de les mans de la xef Montse Estruch a les d'Oriol Llavina, propietari del restaurant El Cigró d'Or, de Gelida, i copropietari d'El Mercat, de Vilafranca del Penedès. Llavina, que enguany ha estat guardonat amb el premi al millor cuiner de l'any en el Fòrum Gastronòmic de Girona per la feina al capdavant de la cuina del restaurant gelidenc, haurà de fer promoció del plat en les seves aparicions públiques i assistir a les xatonades populars que es facin. Llavina va explicar ahir que al restaurant El Cigró d'Or ja apareix el xató a la seva carta durant temporades i que aviat incorporarà el plat també a la carta del restaurant El Mercat, de Vilafranca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA