Emprenedors

Tot el món del motor a l'‘smartphone'

‘Va de Motor ' és la primera revista interactiva i multimèdia del motor de l'Estat

Havia de ser un joc amb contingut, que l'usuari manés sobre aquest, sobre què vol

Veure i foca­lit­zar en els detalls més petits de l'inte­rior d'un vehi­cle des de la tau­leta o l'smartp­hone, conèixer les últi­mes nove­tats tant en cot­xes com en motos o els dar­rers avenços tec­nològics del món del motor, entre­vis­tes a per­so­nat­ges cone­guts com Oriol Servià o Jorge Lorenzo, i, fins i tot, la pos­si­bi­li­tat de com­prar un cotxe des del mateix telèfon o dis­po­si­tiu mòbil que s'uti­litzi. Aques­tes són només algu­nes de les opci­ons que ofe­reix Va de Motor, la pri­mera revista interac­tiva i digi­tal del món del motor (motos i cot­xes) a l'Estat, que han ideat dos giro­nins, que aviat traurà el cinquè número i que està dis­po­ni­ble per a tot tipus de tablets i smartp­ho­nes. Una revista men­sual i gratuïta que es pot des­car­re­gar des de l'Apple Store i també del Goo­gle Play

La idea va néixer l'estiu de l'any pas­sat. Josep Casa­no­vas, gironí i sal­tenc de residència, de 60 anys i amb una llarga tra­jectòria en el peri­o­disme de motor, i Albert Alsina, d'Hos­tal­ric, que feia deu anys que tre­ba­lla­ven ple­gats en un altre pro­jecte periodístic, van coin­ci­dir en la neces­si­tat de tenir un pro­ducte propi i dife­rent. Des d'un pri­mer moment, expli­quen, van rebut­jar que fos a través de PDF o de l'ordi­na­dor “perquè la gent a les esto­nes de lleure està per telèfons, tablets, tele­visió..., però no ordi­na­dor”, creu Casa­no­vas. Conei­xien una revista de cot­xes i un parell de motos, però bus­ca­ven alguna cosa més: “No ens ser­via una revista. Havia de ser un joc amb con­tin­gut, que l'usu­ari manés sobre aquest, sobre què vol veure i què no”, afe­geix Alsina. I encara més, que no fos “fei­xuga”, explica Casa­no­vas, que vol­dria que aquest nou pro­ducte donés al lec­tor “tot el que el peri­o­disme” li ha donat durant nom­bro­sos anys d'experiència. Josep Casa­no­vas, que per qüesti­ons de feina viatja sovint a Madrid a pre­sen­ta­ci­ons de vehi­cles i es passa mol­tes hores al TGV, també tenia clar un altre con­cepte. Volia que la revista pogués omplir, per exem­ple, les tres hores que dura un tra­jecte de TGV. No més. “Que si no tens res a fer, puguis estar aques­tes tres hores mirant, lle­gint, reme­nant i, fins i tot, com­prar un cotxe si és que t'agrada molt i tens diners per fer-ho.” Això es pos­si­ble pel fet que es pot acce­dir direc­ta­ment a una marca a través de la seva pàgina web des de la revista i fer la petició de com­pra a través de les webs que estan pre­pa­ra­des per fer-ho, fins i tot, amb el finançament ade­quat. “Pot fer la sen­sació que tre­ba­llem al ser­vei de les mar­ques de tant com­plet que ho fem i perquè donem pri­o­ri­tat a la imatge”, afirma Casa­no­vas, que s'encar­rega sobre­tot dels con­tin­guts de la revista. El seu refe­rent és la britànica Top­Gear de la BBC.

Va de Motor té unes sec­ci­ons fixes: nove­tats en cot­xes i motos, una entre­vista, la secció Art en movi­ment, amb la col·labo­ració del pin­tor argentí Juan Car­los Fer­rigno que cada mes els cedeix una imatge que, a més, comenta amb les sen­sa­ci­ons que ha tin­gut men­tre la pin­tava. Després també hi ha una secció de tec­no­lo­gia -per exem­ple, de segu­re­tat, vehi­cles elèctrics...-, les nove­tats i notícies de cada mes en for­mat breu i un apar­tat de clàssics, que segons expli­quen Casa­no­vas i Alsina, era una demanda dels afi­ci­o­nats al motor.

Va de Motor va adreçat a tots els amants d'aquest món i el 90% de les descàrre­gues s'han fet a l'Estat espa­nyol, ja que està escrita en cas­tellà tot i que, segons pun­tu­a­litza Casa­no­vas, “estan oberts al català”. “És tant un pro­ducte per a la gent jove, que s'hi pot iden­ti­fi­car perquè pot jugar, com per a la gent de més edat, perquè la revista els per­met anar-se intro­duint als nous for­mats”, opina Alsina, que és qui ha desen­vo­lu­pat la part tec­nològica. En l'àmbit tec­nològic, expli­quen que s'han tro­bat sor­pre­ses: “Nosal­tres hem fet un pas de gegant i encara hi ha mar­ques que no saben com ubi­car-se en un mitjà així”, asse­gura Albert Alsina, que afe­geix que si bé mol­tes mar­ques ja tenen vídeos dels seus pro­duc­tes, la majo­ria encara tenen una con­cepció publi­citària per a les revis­tes en paper. Aquest és un fac­tor bàsic, ja que el finançament de la nova revista és a través de la publi­ci­tat.

L'últim de maig -com cada dar­rer dia de mes- se n'ha publi­cat el quart número. que dedica la por­tada al Porsche Cay­man.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.