Empreses

Alimentaria Exhibitions busca aliats per reproduir el saló a Xile i a la Xina

La firma, capital 100% Fira Barcelona, es troba en un moment de prospecció de mercats internacionals per ser el referent a l'Amèrica Llatina

La contractació
a Alimentaria Barcelona ha augmentat 8 punts

Ali­men­ta­ria Exhi­bi­ti­ons, l'empresa que orga­nitza una de les tres fires d'ali­men­tació més impor­tants del món, Ali­men­ta­ria Bar­ce­lona, vol fer un nou mos al mer­cat inter­na­ci­o­nal.

El seu direc­tor gene­ral, Antoni Valls, ha anun­ciat que estan pre­pa­rant el salt a Xile i a la Xina. En la pri­mera des­ti­nació, les nego­ci­a­ci­ons estan més avançades i cal­cu­len que a mit­jan 2016 ja podrien ser-hi pre­sents mit­jançant la fira Expo­fo­od­ser­vi­ces.“Tot i que encara no està sig­nat, estem ulti­mant els detalls per a un acord de col·labo­ració amb l'empresa local que orga­nitza aquest saló”, avança Valls. Ali­men­ta­ria Exhi­bi­ti­ons s'ha mar­cat com objec­tiu ser el refe­rent a l'Amèrica Lla­tina, “perquè ente­nem que és el nos­tre dife­ren­cial res­pecte a les altres fires d'ali­men­tació”, diu Valls.

En el cas del mer­cat asiàtic, el direc­tor gene­ral de la com­pa­nyia reco­neix que la pros­pecció està en una etapa més ini­cial, però que s'han mar­cat a mitjà ter­mini poder arri­bar a un acord de col·labo­ració també amb una empresa local.

Segon intent.

No és el pri­mer cop que Ali­men­ta­ria Exhi­bi­ti­ons intenta entrar al com­plex mer­cat xinès; els altres cops van fallar en l'intent, però ara han deci­dit can­viar d'estratègia i bus­car una aliança amb una fira d'ali­men­tació que ja tin­gui un lide­ratge. Amb aquesta es bus­carà un acord estratègic, que repre­senti un bene­fici per a totes dues parts.

De fet, és així com ja han fun­ci­o­nat, i amb èxit, en d'altres mer­cats. La fira d'ali­men­tació que orga­nit­zen a Mèxic des de fa catorze anys n'és un exem­ple. El mes de juliol pas­sat van fer un nou salt per con­ver­tir-se en líders del mer­cat, a través de l'acord amb un nou soci: l'Aso­ci­ación Naci­o­nal de Tien­das de Auto­ser­vi­cio y Depar­ta­men­ta­les, una agru­pació de la gran dis­tri­bució orga­nit­zada i que repre­senta al vol­tant del 3% del PIB a Mèxic. L'acord estratègic per­met retro­a­li­men­tar, a més, la relació bila­te­ral Espa­nya-Mèxic. “No aspi­rem a entrar en adqui­si­ci­ons. Nosal­tres apor­tem la força inter­na­ci­o­nal per con­ver­tir els salons amb els quals ens aliem en refe­rents”, insis­teix Valls.

El nou soci farà mul­ti­pli­car per set el nom­bre de metres d'expo­sició, en pas­sar de 3.000 metres qua­drats que ocu­pa­ven fins ara a 20.000.

No és la pri­mera experiència que fan en el mer­cat inter­na­ci­o­nal; de fet, ja fa 25 anys que se cele­bra Ali­men­ta­ria a Lis­boa, foca­lit­zada en els països de parla por­tu­guesa, i poc abans ja havien fet un intent fallit al Magreb.

A banda de l'apor­tació al negoci que li poden supo­sar les seves incur­si­ons inter­na­ci­o­nals, ara com ara la joia de la corona d'Ali­men­ta­ria Exhi­bi­ti­ons és Ali­men­ta­ria Bar­ce­lona, que els repre­senta un 80% del negoci de la com­pa­nyia. Després d'uns anys de cons­tre­nyi­ment lli­gat a la crisi, Valls avança que per a la pròxima edició (que se cele­brarà l'abril del 2016) han recu­pe­rat la posició d'abans de la crisi, i fins i tot l'han millo­rat. De fet, segons explica Valls, en ter­mes de con­trac­tació de metres estan vuit punts per sobre que abans de la crisi. Ara com ara ja tenen més del 75% de l'espai con­trac­tat i han incre­men­tat en un 35% la inversió pres­su­postària per cap­tar i fide­lit­zar nous cli­ents inter­na­ci­o­nals. Enguany, Ali­men­ta­ria farà un incís espe­cial en dos dels sec­tors loco­mo­tora de la indústria ali­mentària a Cata­lu­nya: el del vi i el de la carn.

A més d'Ali­men­ta­ria Bar­ce­lona, la com­pa­nyia orga­nitza Ali­men­ta­ria Food­tech, un saló dedi­cat a la tec­no­lo­gia ali­mentària que se cele­bra cada tres anys, i Bar­ce­lona Degusta, que va des­ti­nada al con­su­mi­dor final.

Ali­men­ta­ria Exhi­bi­ti­ons és ara com ara una uni­tat de negoci satèl·lit de Fira Bar­ce­lona, amb forma jurídica de soci­e­tat limi­tada uni­per­so­nal. La firma té ser­veis cor­po­ra­tius com­par­tits amb la ins­ti­tució firal com ara l'àrea d'admi­nis­tració i finan­ces o màrque­ting. La part estratègica de negoci, però, ve desen­vo­lu­pada per Ali­men­ta­ria Exhi­bi­ti­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia