Emprenedors

“Mare, no vull anar a classe de judo”

Tres emprenedors creen una empresa d'abonaments per provar extraescolars

La posada en marxa de l'empresa Kiviti és, en certa manera, una recon­ci­li­ació amb una etapa de la infància d'un dels socis, Joan Balés. Quan era petit els seus pares el van ins­criure a clas­ses de judo. Tot i que no li agra­dava i tenia poca moti­vació per tor­nar els cops que li feien els seus com­panys equi­pats amb qui­mono, va estar durant molts mesos assis­tint reli­gi­o­sa­ment a les extra­es­co­lars d'arts mar­ci­als. Final­ment va acon­se­guir convèncer els seus pares que no estava fet per prac­ti­car aquest tipus d'esport. “Ales­ho­res m'hau­ria agra­dat haver pro­vat altres acti­vi­tats per esco­llir la que real­ment volia fer”, recorda Balés.

Uns quants anys després d'aque­lla experiència, Joan Balés junt amb la seva pare­lla, Eva Serés, i l'amic David Casa­de­munt van posar en marxa la pla­ta­forma Kiviti, que ofe­reix una selecció molt àmplia d'acti­vi­tats per a nens fora de l'horari esco­lar. Mit­jançant el web www.​kiviti.​com, es poden adqui­rir abo­na­ments per pro­var extra­es­co­lars diver­ses perquè els nens aca­bin tri­ant allò que real­ment volen fer i no el que els seus pares cre­uen que els pot agra­dar. “Al final quan fem el que ens agrada és quan som feliços”, refle­xi­ona Joan Balés.

Tenint en compte les difi­cul­tats d'accés al finançament i les habi­li­tats i la for­mació dels socis, aquests empre­ne­dors van optar per posar en marxa l'empresa amb boots­trap­ping, el terme anglès que s'uti­litza per empren­dre amb capi­tal propi i quan el pro­ducte es desen­vo­lupa a casa. “Ho hem fet tot nosal­tres”, diu. Després de l'experiència en l'ante­rior empresa, els socis de Kiviti tenien clar que no començarien a bus­car finançament extern fins que no detec­tes­sin que la idea fun­ci­o­nava. “Quan dema­nem crèdit ho farem per expan­dir-nos”, explica Balés. De moment han començat amb dues ciu­tats, Bar­ce­lona i Madrid, i la volun­tat és anar-se este­nent de manera pro­gres­siva a d'altres ter­ri­to­ris a par­tir del 2016. Sara­gossa i Sevi­lla són, de moment, les pròximes para­des de Kiviti.

Ara com ara els ingres­sos de Kiviti pro­ve­nen de la comissió que es queda la com­pa­nyia amb la venda dels tiquets. Balés avança que pel 2016 pre­ve­uen ampliar la font d'ingres­sos donant valor als cen­tres d'acti­vi­tats. “Els pro­vei­rem d'una pla­ta­forma perquè puguin ges­ti­o­nar i donar a conèixer les seves acti­vi­tats”, avança.

Aquesta no és la pri­mera experiència empre­ne­dora de Balés. Va impul­sar un pro­jecte empre­sa­rial que va fra­cas­sar, una apli­cació per a dis­po­si­tius mòbils perquè les famílies pas­ses­sin més temps jun­tes, però es van ado­nar que “tenen altres pri­o­ri­tats”. A par­tir d'aquesta idea fallida, van pen­sar a cap­gi­rar-la i faci­li­tar que els nens pogues­sin esco­llir a què dedi­ca­ven el seu temps lliure. Així que, després d'un temps de reflexió, van posar en marxa Kiviti a l'abril i al setem­bre es va començar a comer­ci­a­lit­zar.

La pla­ta­forma, a més del web, està adap­tada per a dis­po­si­tius mòbils. Així que, per bus­car les acti­vi­tats es pot fer seguint dife­rents cri­te­ris, com ara rang d'edat, tipus d'acti­vi­tat o bar­ris. I el fun­ci­o­na­ment és sim­ple: l'usu­ari escull l'extra­es­co­lar, com­pra un tiquet per un preu que està al vol­tant dels 5 euros, l'impri­meix i amb aquell docu­ment el nen va al cen­tre i prova una o més ses­si­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia