Economia

El Govern aprova destinar 18 milions d’euros anuals per a les bonificacions de la C-32 sud

Seran del 40% en el tram Castelldefels-Sitges i del 70% en Sitges-Vendrell

El Govern ha aprovat aquest dimarts la modificació de la concessió de la C-32 Castelldefels-Sitges-Vendrell per a les bonificacions que s’aplicaran a partir del pròxim 1 de setembre després de l’acord entre l’Executiu i les administracions locals en el marc de la Taula de Mobilitat del Penedès.

L’Executiu hi destinarà 18 milions d’euros anuals. Els descomptes seran del 40% en el tram Castelldefels-Sitges (barrera Vallcarca) i del 70% en el tram Sitges-Vendrell (barreres troncal i lateral de Cubelles i accés de Calafell) i s’aplicarà als vehicles lleugers de quatre rodes, de dilluns a divendres no festius. Així, segons ha explicat la Generalitat, s’afavoreixen els desplaçaments per raons de mobilitat obligada i els que tenen origen o destí en el territori.

Aquests descomptes s’aplicaran a partir del primer viatge, per als desplaçaments d’anada i tornada en un mateix dia natural en el mateix origen i destí, amb un límit de 4 trànsits diaris (2 viatges d’anada i tornada). Queden exclosos els moviments amb origen o destí a l’AP-7 Sud, atès que són moviments de llarg recorregut o que tenen un origen o destí fora de l’àmbit de l’autopista C-32.

Per beneficiar-se de les noves bonificacions, cal inscriure’s prèviament al web www.autopistas.com —la inscripció és gratuïta i estarà operativa a partir de demà, 4 d’agost— i utilitzar un sistema de pagament dinàmic o telepeatge (sistema VIA T) o l’aplicació gratuïta Awai.

Aquests descomptes es complementen amb les bonificacions per a vehicles ecològics, vehicles d’alta ocupació i els descomptes pel tancat virtual del tram Sitges–el Vendrell, amb un màxim de descompte acumulat del 75%.

Un estudi calcula que eliminar els peatges a l’AP-7 incrementarà un 15% el trànsit al tram gironí de l’autopista

Un estudi de la Cambra de Comerç i la Diputació calcula que l’aixecament dels peatges a l’AP-7 incrementarà un 15% el trànsit al tram gironí de l’autopista. Aquest augment, però, no serà homogeni sinó “molt desigual”.

L’estudi proposa aprofitar la fi de la concessió per redefinir l’estratègia de mobilitat al territori, creant noves sortides a l’AP-7, i també reclama que la fi dels peatges no sigui “excusa” per oblidar l’N-II.

A més, diu que caldrà analitzar l’impacte que l’acabament de la concessió tindrà damunt els 649 negocis situats a l’AP-7 i l’N-II (bars, restaurants i serveis al transport).

Empresariat i Diputació també demanen a l’Estat que s’apliqui un model de pagament per ús “que no discrimini per tipus de via ni per territoris”.

L’informe encarregat per la Diputació i la Cambra de Comerç es focalitza, sobretot, a analitzar com canviarà la mobilitat al territori amb la fi dels peatges. I per millorar-la, fa diferents propostes. Entre aquestes, l’estudi planteja crear fins a cinc noves sortides a l’AP-7 (entre les quals, una a Capmany i una altra a Figueres Oest, que entronqui amb Vilafant).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona