Economia

El Congrés aprova una esmena que obliga Aena a baixar el lloguer dels locals comercials d’aeroports

La iniciativa que prové del Senat obté el suport de partits com ERC i PNB

El Congrés ha aprovat una esmena que obliga Aena a baixar el lloguer dels locals comercials d’aeroports.

El text proposa eximir els locals comercials del pagament de la renda mínima anual garantida (RMAG) al gestor aeroportuari durant els mesos del primer estat d’alarma. A més, a partir de la finalització d’aquest període, fixa que la renda quedi reduïda proporcionalment en funció del volum de passatgers. No serà exigible el pagament íntegre de la renda fins que el volum anual de passatgers sigui igual al que va existir el 2019.

L’esmena procedia del Senat on ja havia rebut llum verda amb els vots de PP, ERC, EH Bildu, PDeCAT i Coalició Canària.

En la votació del Congrés, la iniciativa ha rebut el suport de partits com ERC, el PDeCAT o el PNB, mentre que el PSOE i Unides Podem s’han abstingut. L’esmena és dins del projecte de llei de reforma de la llei d’ordenació dels transports terrestres i ha obtingut 178 vots a favor, 16 en contra i 152 abstencions.

Aena xifra en 1.500 milions d’euros l’impacte d’abaixar els lloguers

Aena ha xifrat en 1.500 milions d’euros l’impacte en els seus comptes d’abaixar els lloguers dels locals comercials dels aeroports d’acord amb l’esmena aprovada aquest dijous al Congrés. L’esmena eximeix els locals de pagar el lloguer dels mesos del primer estat d’alarma i fixa una renda mínima proporcional a la caiguda de passatgers fins que es recuperin els nivells del 2019. Segons Aena, l’evolució del tràfic prevista no preveu recuperar els nivells previs a la pandèmia fins al 2026. El gestor aeroportuari ha avisat que analitza les “implicacions jurídiques” de la normativa i que prendrà “totes les accions” que calguin per defensar el seu interès.

En un fet rellevant enviat a la CNMV, el gestor aeroportuari diu que la modificació de la normativa aprovada al Congrés “no afectarà el dret d’Aena d’exigir el pagament de la renda variable establerta en els contractes en funció dels ingressos derivats de les vendes en els diferents locals”.

Tot i apuntar que l’evolució actual situa en el 2026 l’any de recuperació del tràfic aeri del 2019, Aena assegura que “l’impacte final de la mesura en les quantitats a cobrar en concepte de renda mínima anual garantida dependrà de l’evolució del tràfic de passatgers en els pròxims anys”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona