Economia

L’Agència Catalana del Consum destinarà un inspector a les empreses amb més reclamacions

L’any passat es van imposar sancions per 6,4 milions, un 93% més que el 2021

Castellanos diu que ja s’han començat a centrar els esforços en els sectors on els consumidors són més vulnerables

L’Agència Catalana del Consum va rebre l’any passat més de 24.000 reclamacions, de les quals, prop de 18.000 van ser gestionades, i es van resoldre gairebé 9.000. En total es van imposar sancions per 6,4 milions, una xifra que representa un increment del 93% respecte el 2021. El secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, ha atribuït aquest creixement al canvi de “focus” de l’organisme. Així, ha destacat que l’esforç s’ha centrat en sectors on els drets dels consumidors són “més vulnerats” com els subministraments, la banca o l’habitatge. I en aquest sentit i per garantir encara un esforç de resolució major, ha proposat situar un inspector focalitzat per a cadascuna de les empreses que més reclamacions reben, un llistat que l’any passat van encapçalar energètiques i companyies de telefonia.

”Podríem establir una certa correlació, no gaire científica, però és així, entre l’increment dels preus i el nombre de reclamacions”, ha indicat Castellanos. De fet, per primera vegada el llistat d’empreses amb més reclamacions té al capdavant dues empreses energètiques: Endesa i Naturgy. Per darrere i hi ha dues companyies de telecomunicacions, Orange i Vodafone, i una de viatges: Vueling. Aquest llistat també suma firmes com Energia XXI, Ryanair o Telefónica. Tal com apunta el balanç anual de Consum, hi ha marques com Orange on gairebé el 90% de les reclamacions es resolen a través d’accions de mediació i arbitratge.

Del total de les 24.654 reclamacions rebudes per l’Agència Catalana de Consum el 2022, els subministraments domèstics van concentrar el 25,6% del total. Per darrere es van situar altres serveis com les telecomunicacions (13,7%), els béns de consum (12,2%) i els transports (11,8%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Tesla acomiadarà 15.000 treballadors, el 10% de la seva plantilla global

barcelona

Stuart anuncia un ERO però diu que mantindrà un “pol tecnològic” a Barcelona

Barcelona
turisme

Les estacions d’esquí de Lleida tanquen una bona temporada

lleida
economia

La Generalitat assegura que s’han resolt més de la meitat dels fons europeus

barcelona
CASSÀ DE LA SELVA

L’Ajuntament reconeixerà el teixit empresarial del municipi

CASSÀ DE LA SELVA
economia

El barril de Brent baixa dels 90 dòlars tot i la tensió a l’Orient Mitjà

barcelona
GIRONA

Gelati Dino preveu obrir sis punts de venda més a curt i mitjà termini

GIRONA

La Paradoxa d’Easterlin

professor d'economia i empresa, Universitat de Girona, emprenedor i expert en gestió de crisi i desenvolupament de negoci
Tribuna

Memòria històrica

@sninobecerra / Catedràtic emèrit de l’IQS School of Management (URL)