Economia

Les salses per a formatges de Can Bech assalten els EUA

L'empresa de Fontanilles preveu que el mercat nord-americà sigui el principal client del seu nou producte ‘Just for cheese'

Can Bech prepara la sortida de formats d'un sol ús dels seus productes

L'empresa d'elaboració de melmelades, productes de quarta gamma i salses GBech-Conserves Can Bech de Fontanilles preveu consolidar-se al mercat nord-americà amb el seu nou producte Just for cheese, que va rebre el premi plata pel seu packaging en la darrera sessió d'Alimentària. Just for cheese és una gamma de salses diferents per maridar amb tot tipus de formatges. “L'objectiu és que a finals del 2012 o principis del 2013 estiguem treballant plenament als EUA”, explica el gerent de Can Bech, Gerard Bech. “Els formatges allà tenen molta importància, i són molt receptius a tot el que siguin els seus complements”, afegeix Bech, que, a més, diu que els nord-americans fan servir molt les salses, mentre que a Catalunya, per exemple, es desconeixen. Per aquest motiu, Gerard Bech creu que els EUA es convertirà ja l'any que ve en el seu principal mercat. Al 2011, Suècia va ser el principal receptor dels productes de Can Bech i es preveu que Noruega ho sigui el 2012. Per continuar preparant la seva consolidació als EUA, on ja treballa amb importadors, l'empresa de Fontanilles participarà en la fira Fancy Food, que se celebrarà el juny que ve a Washington.

A més, però, l'empresa prepara el llançament d'alguns dels seus productes en un format d'un sol ús, en un cost més econòmic en tractar-se de quantitats més petites. “A vegades costa decidir-se a comprar un pot de quatre euros; en canvi, un, a un euro, és més fàcil”, destacava Gerard Bech, que també preveu aquest llançament per a final d'any.

LA XIFRA

2,4
milions d'euros
és la facturació que l'empresa preveu tancar per al 2012

LA FRASE

És trist veure que a les botigues d'aquí no es promou l'ús de salses per complementar
Gerard Bech
Gerent de can bech

Els inicis: les figues confitades

Explica Gerard Bech que l'empresa que ara dirigeix té els seus orígens en el recuit amb figues confitades que els seus pares servien al restaurant de Fontanilles. “Venien clients de Barcelona a demanar si els podíem posar una mica d'aquelles figues confitades en un pot de vidre per endur-se”, explica Bech. Era el seu producte estrella i van començar a produir-ne i a vendre'n a altres restaurants. Anys més tard, Gerard Bech va decidir llançar-se al món de les melmelades i va comprar una petita empresa de Girona els propietaris de la qual es jubilaven i va incorporar-hi els nous productes. D'això ja fa vuit anys, i ara en fa quatre, també es va atrevir amb una quarta gamma de precuinats, amb la marca GBech. Entre aquests, hi ha les escalivades, amb un obrador a Figueres dedicat a fer escalivades, o els peus de porc desossats. Són ara 100 referència de melmelades i salses i 30 de precuinats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona