Empreses

Llibres a cop de pedal

Abans que les xeringues, les males arts mèdiques i els entrecots suposadament contaminats d'anabolitzants l'empastifessin, el ciclisme era la materialització de l'èpica. Una èpica que desprenia fortor de suor i de sang, de pols i de llàgrimes, i que catapultava a la categoria de llegendes personatges com Jacques Anquetil (guanyador de cinc Tour de França, irredempt bevedor de xampany i amb coratge suficient per, en els últims dies de la seva vida, recordar-li al seu mentor: “Et vaig dir que un càncer no em mataria. N'han calgut dos”) o Fausto Coppi (el Campionissimo italià que, fruit de les seves aventures sexuals, va forçar el Papa de Roma a condemnar públicament la conducta esgarriada d'aquell home que era un mite però alhora, i segons l'Església, un mal exemple per al país).

Plasmar la bellesa de les aventures més extraordinàries que hagi pogut generar el ciclisme és el motiu que va portar Bernat López a fundar l'editorial (“minieditorial”, n'hi diu ell) Cultura Ciclista.

Aquest professor de ciències de la comunicació de la Universitat Rovira i Virgili (URV) passava una “estada de recerca” a Sidney, Austràlia, quan li va caure a les mans l'edició anglesa del llibre Demain on roule, de Jean Bobet. “Vaig pensar que era una llàstima que ningú no hagués editat aquest llibre en català o castellà i després em vaig dir «i per què no ho faig jo?».” La seva experiència com a tècnic editorial, “vaig treballar-ne un temps, mentre estudiava la carrera”, va servir-li per saber gestionar els assumptes relacionats amb la compra de drets d'autor i es va fer passar la mandra que envolta la tramitació de la paperassa necessària per donar d'alta la nova activitat econòmica “deixant-ho a mans d'un gestor”.

EL BOTÍ DEL PIRATA.

El llibre de Bobet va ser el primer de la mitja dotzena que ja ha editat Cultura Ciclista. La biografia de Marco Pantani ha estat, fins ara, el llibre que ha tingut més bona acollida,“se n'han venut 350 en tres setmanes”, i també genera bones expectatives l'adaptació de la biografia de Laurent Fignon. L'editorial tanca “amb números verds” el seu primer any de vida, en part gràcies que Bernat López gestiona personalment, i des de casa seva a Senan (la Conca de Barberà), la majoria de passos del procés. “El model es basa en un model de desintermediació. M'estalvio els marges que s'enduen la distribució i la llibreria, uns marges que vénen a representar fins al 60% del preu del llibre. I no me'ls salto perquè jo ho hagi triat sinó perquè les distribuïdores no m'han volgut. Consideren que els meus llibres no tenen prou massa crítica.”

Sense la intermediació de les empreses distribuïdores es fa molt complicat tenir presència en les llibreries i per això Cultura Ciclista comercialitza els seus llibres fonamentalment per internet: “En aquest sentit, la pàgina web, Twitter i Facebook han estat clau, perquè la xarxa és el meu aparador.” Admet que “el volum de vendes és baix però el marge de benefici és alt”.

Malgrat que el projecte arrenca com una afició, l'objectiu de no perdre-hi diners hi ha estat present des de la primera pedalada i, diu López, “la rendibilitat passa per vendre el màxim possible per internet i reduir al màxim els costos de tot el procés”. Per fer-ho possible, i a costa de sacrificar hores de sortir a voltar amb la bici, Bernat López s'encarrega personalment de “gestionar el tema dels drets d'autor, de la traducció dels textos, de la correcció, de la maquetació, del disseny de la coberta, del màrqueting i de la comercialització”. Darrerament, per donar l'abast amb la logística, ha hagut de sol·licitar ajuda per poder complir amb els enviaments.

Cultura Ciclista ha editat, de moment, traduccions de llibres ja escrits en llengua estrangera, però per al 2013 preveu el llançament de llibres propis. I el català?

“M'agradaria. És la meva llengua i la del meu país, però de moment no m'ho puc plantejar perquè suposa duplicar tot el procés.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona