Renovat totalment

El nou maxiescúter SW-T 400 del 2009 de Honda és el resultat de la meticulositat i el saber fer de la marca japonesa en la creació de vehicles versàtils i de gran qualitat

Tot i que les seves for­mes bàsiques recor­den força les del Sil­ver Wing de l'any 2006, aquesta nova versió del maxi­escúter de Honda renova com­ple­ta­ment l'apa­rença externa, que gua­nya en espor­ti­vi­tat però sense per­dre gens ni mica d'elegància. Aquest aspecte luxós con­corda a la per­fecció amb el caràcter dels usu­a­ris que pri­o­rit­zen un des­plaçament sobri dins la ciu­tat, i més encara els que en algun moment s'han de des­plaçar des de la perifèria fins al cen­tre. El SW-T 400 és un escúter còmode, potent i alhora amb bona capa­ci­tat de càrrega. Un con­junt de vir­tuts amb les quals esdevé una bona alter­na­tiva al cotxe, espe­ci­al­ment en recor­re­guts urbans en hores punta.

A banda d'haver-lo dotat de dos nous fars inde­pen­dents –en comp­tes de l'òptica cen­tral única–, d'haver-li per­fi­lat la silu­eta i haver variat la seva zona poste­rior, l'ergo­no­mia també ha estat revi­sada, amb la qual cosa s'ha incre­men­tat la como­di­tat del con­duc­tor i l'acom­pa­nyant. El seient té un doble recol­za­ment, és més tou i també un xic més estret. Això fa que les cames que­din més jun­tes i la car­cassa davan­tera pro­te­geixi amb més eficàcia. I la posició del cos és tan còmoda com quan estem asse­guts al sofà de casa. Sota seu, el seient per­met una capa­ci­tat de càrrega enve­ja­ble. I és que hi ha espai per a dos cas­cos inte­grals i alguna cosa més, com per exem­ple un orde­na­dor portàtil. Per incre­men­tar el nivell de qua­li­tat d'aquest ruti­lant escúter, el nou qua­dre d'ins­tru­ments ofe­reix una vari­ada i repleta infor­mació, com per exem­ple l'adver­ti­ment del canvi de cor­retja de la trans­missió; un punt vital en el man­te­ni­ment dels escúters actu­als.

Un maxiescúter que marca diferències

Si tot el que fa referència a la part externa del nou SW-T 400 mereix una nota altíssima, aquest maxiescúter també marca diferències amb el seu motor. I és que si el ventall de propulsors dins el segment al qual pertany se sustenta en un sol cilindre, el SW-T 400 en disposa de dos, per reforçar parell i acceleració. I si bé és cert que l'augment de pes li resta una certa maniobrabilitat, també cal deixar clar que aquest no és un maxiescúter de tarannà esportiu i que en la zona central no se li noten els quilos de més. Gràcies als dos cilindres, la corba de potència és molt planera i l'entrega, suau i equilibrada. La velocitat de creuer es manté amb més suficiència i la remorositat és força menor que en un monocilíndric, perquè el motor treballa a menys revolucions en les recuperacions i durant l'acceleració.

En l'apartat cicle, la millora en la centralització de les masses i el punt de gravetat més baix han fet augmentar notablement l'estabilitat. I com que es tracta d'un escúter de gran distància entre eixos, se'l pot maniobrar amb més eficiència en parat. En conducció esportiva –ja hem comentat abans que aquesta no és la seva filosofia d'ús més destacada– costa una mica de fer-lo entrar als revolts, però res més enllà de la resta de maxiescúters del segment.

Un altre punt destacable de la part cicle és frenada, dosificable i segura. Gràcies al sistema combinat (CBS) i a l'augment de 20 mil·límetres del disc davanter, se l'atura amb una fermesa envejable. I, si es vol, es pot equipar amb ABS. Sens dubte, un valor afegit.

MOTOR: Bicilíndric. 399 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 38,5 CV a 8.000 rpm. PARELL: 37,8 Nm a 6.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Embragatge automàtic centrífug. XASSÍS: Columna central amb tubs d'acer. SUSPENSIONS: Forquilla davantera convencional 41 mm / Doble amortidor posterior. FRENS: Disc davanter de 276 mm / Disc posterior de 240 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,285/0,770/1,430 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,740 m. PES: 247 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 16 litres (gasolina 95). PREU: 7.549 euros.

Bon assortiment

Per a qui vulgui un SW-T 400 d'allò més ben equipat, Honda proposa un ampli ventall d'opcions. Com a més interessants hi ha l'alarma, l'immobilitzador electrònic, el navegador, els punys calefactats o el bagul de 40 litres de capacitat.

Més segur

500 euros és el preu que costa equipar aquest maxiescúter de Honda amb el sistema de frenada més segur que hi ha actualment: l'ABS. Més encara en un vehicle de dimensions considerables i que pesa pràcticament 250 quilos.

Versió de 600 cc

Tot i que Honda encara no ha revelat la futura data de comercialització, la marca japonesa sí que ha deixat constància que oferirà una versió superior del maxiescúter SW-T 400. En aquest cas, equipat amb un motor de 600 cc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.