Estil diferenciador

L'Insignia és el punt de partida per a la nova identitat i el caràcter que Opel donarà als seus cotxes. La versió Sports Tourer en participa plenament i hi afegeix el sentit pràctic de les carrosseries familiars

Des de la seva arri­bada al mer­cat, a prin­ci­pis d'aquest any, l'interès que ha gene­rat l'Opel Insig­nia res­pon per­fec­ta­ment a la seva con­si­de­ració de millor cotxe de l'any 2009 a Europa, una dis­tinció que la firma ale­ma­nya feia molts anys que no acon­se­guia. Les xifres par­len per si matei­xes: unes 120.000 coman­des en el con­junt dels mer­cats con­ti­nen­tals. Cada vegada és més evi­dent que per a Opel aquest model suposa un punt d'inflexió, alhora que defi­neix l'estètica i el caràcter de marca de què par­ti­ci­pa­ran les seves pròximes cre­a­ci­ons. I des de la ves­sant tec­nològica també repre­senta una bona base per al desen­vo­lu­pa­ment de futurs pro­duc­tes, el més imme­diat dels quals és el nou Astra.

Després del sedan i la ber­lina, arriba el torn a la versió fami­liar, que Opel deno­mina Sports Tou­rer i que en deter­mi­nats països aca­pa­rarà entre el 40 i el 45 per cent de les ven­des de l'Insig­nia. Manté la mateixa distància entre eixos però incre­menta la llar­gada 8 centímetres. I no can­via l'estètica dins l'habi­ta­cle, però sí que els ocu­pants dels seients poste­ri­ors tenen el sos­tre dos centímetres més amunt. La capa­ci­tat del male­ter arriba als 540 litres en con­fi­gu­ració nor­mal i fins als 1.530 amb els seients poste­ri­ors ple­gats. I tant per la mida de la porta com per l'altura res­pecte del sòl, l'accés és molt còmode.

De moment, més motors de gasolina

El nou estil d'Opel també queda perfectament descrit dins l'ampli i confortable habitacle de l'Insignia, independentment de quina sigui la versió. I la conducció de l'Sports Tourer esdevé relaxada i còmoda –molt en la línia del que insinua aquest cotxe– amb un bon tacte del volant i aplom sobre l'asfalt. Pel que fa als motors, Opel prioritza els de gasolina, amb quatre propulsors, mentre que els dos de gasoil que hi ha actualment tenen altres punts en comú que la cilindrada. A finals d'estiu n'hi haurà un tercer, el 2.0 CDTI amb doble turbo i 190 CV, que, igual que el 2.8-V6 de gasolina, anirà associat a la tracció total. La gamma dièsel anirà creixent i es preveu que a l'octubre arribi el motor que representarà el binomi perfecte entre prestacions i ecologia: el 2.0 CDTI Ecoflex de 160 CV i 136 g/km de CO2 emès.

En l'Sports Tourer, Opel limita a tres els nivells d'acabat –Edition, Sport i Cosmo– i exclou el més senzill, l'Essentia. L'equipament de sèrie comú inclou un complet assortiment d'airbags, controls d'estabilitat i tracció, climatitzador i comandaments de la ràdio al volant. La definició Sport té la suspensió Flex Ride i la Cosmo, climatitzador bizona, sensor de pluja i fre d'aparcament elèctric.

MOTORS DE GASOLINA: 1.8-16V. 1.796 cc. 140 CV i 175 Nm. Consum: 7,7 l / 100 km. Emissions CO2: 182 g/km. 1.6 Turbo. 1.598 cc. 180 CV i 230 Nm. Consum: 7,7 l/ 100 km. Emissions CO2: 181 g/km. 2.0 Turbo. 1.998 cc. 220 CV i 350 Nm. Consum: 8,8 l/100 km. Emissions CO2: 207 g/km. 2.8-V6 Turbo. 2.792 cc. 260 CV i 350 Nm. Consum: 11,2 l/100 km. Emissions CO2: 263 g/km. MOTORS DE GASOIL: 2.0 CDTI. 1.956 cc. 130 CV i 300 Nm o bé 160 CV i 350 Nm. Consum: 5,8 l/100 km. Emissions CO2: 154 g/km. SUSPENSIONS: McPherson/Multibraç. FRENS: Discos ventilats/Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,908/1,858/1,520 m. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 70 litres. PREUS: De 24.642 euros (1.8-16V Edition) a 35.870 euros (2.8-V6 4x4 Cosmo).

Xassís adaptatiu

El sistema Flex Ride ve de sèrie en l'equipament Sport i amb el motor V6 de gasolina. Adapta constantment les variables del xassís electromecànic segons les condicions de la via i l'estil de conducció. Intervé en la duresa dels amortidors, la resposta de l'accelerador, el tacte de la direcció assistida i la intervenció del control d'estabilitat.

Sis marxes

Tots els motors de l'Insignia Sports Tourer van associats a un canvi manual de sis marxes. Opcionalment, els propulsors turbodièsel i els dos més potents de gasolina poden equipar una caixa automàtica, també de sis relacions. En el cas del 2.8-V6, la tracció és l'Adaptative 4x4, opcional per al 2.0 Turbo.

Un ull que ho veu tot

Per un preu de 500 euros, Opel proposa com a opció per a l'Insignia el sistema denominat Open Eye. Reconeix i informa el conductor de tots els senyals de límit de velocitat que va detectant per la carretera i també dels que prohibeixen els avançaments, i els reprodueix en el quadre d'instruments. També adverteix al conductor, en aquest cas acústicament, quan registra un canvi de carril no previst, per distracció o somnolència. Aquest sistema funciona a partir dels 60 km/h mitjançant una càmera de gran angular, alta resolució i petites dimensions, situada entre el parabrisa i el retrovisor interior. Segons quines siguin les condicions d'il·luminació, el sistema pot arribar a llegir els senyals des d'una distància de 100 metres.

També opcional és la nova generació del sistema d'il·luminació adaptativa AFL+, que adapta el raig de llum a les diferents condicions de la via, el trànsit o la zona per on es circula.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.