EDITORIAL

Lluita pel poder en la F-1

Rearbitrar no és dolent si permet fer justícia, tot i que no dir-nos fins dijous com ha quedat la cursa de diumenge sembla una burla. S'ha fet justícia amb Jarno Trulli, que no mereixia cap penalització, però Lewis Hamilton i McLaren han quedat sense punts no per una acció punible durant la cursa, sinó per facilitar una versió parcial de l'incident. Hi ha una desproporció absoluta entre el càstig i el pecat i és un precedent perillós per tot l'any. Però no ens quedem aquí. Comencem a tenir indicis per sospitar de les actuacions de Bernie Ecclestone i Max Mosley. El primer, tancat en banda a negociar les quantitats que han de cobrar els equips. El segon, jugant amb l'ambigüitat reglamentària amb el tema dels difusors i amb la resolució d'ahir. Sembla tot encaminat a dividir els equips, per fi aglutinats –sense la dissidència històrica de Ferrari, que sempre havia fet de crossa de la FIA amb bons resultats– en una associació amb una sola veu. La FOTA –així es diu l'associació– té ara força real per posar en qüestió el poder absolut d'Ecclestone i Mosley. Segons el resultat del GP de Malàisia, no hauria de sorprendre si el dia 14 a París declaren il·legals els difusors, encara que això impliqui desautoritzar els comissaris i el mateix responsable tècnic de la FIA, Charlie Whiting. Així augmentarien els recels entre els equips, ara que sembla que la correlació de forces entre ells també trontolla en els circuits.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.