Infraestructures

Obre el tram de Vandellòs dos anys després d'acabar-se

Els 7,6 quilòmetres entre la nuclear i l'Hospitalet estaven fets des del juliol del 2009

Problemes als talussos han obligat a fer una obra extra d'estabilització

El Ministeri de Foment posarà en servei definitivament la setmana entrant, si no hi ha més retards d'última hora, els 7,6 quilòmetres pendents de l'autovia A-7 entre la central nuclear de Vandellòs i la rotonda d'accés a la C-44 i l'autopista AP-7, a l'altura de l'Hospitalet de l'Infant.

El tram, que s'havia començat a construir el març del 2006, gairebé fa sis anys, de fet ja estava llest des del juliol del 2009 –quan es van posar en servei també els nou quilòmetres de l'Hospitalet a Miami–, si bé des de llavors estava obert al trànsit només en sentit nord, i bona part amb un sol carril (dos des del cap de setmana passat). L'obra culminava dies després amb l'estrena del segon cinturó de Tarragona, que permet completar 47 quilòmetres seguits d'A-7 fins a Altafulla.

En aquell moment, el projecte a Vandellòs va quedar a mitges a causa dels despreniments de terra que es produïen als talussos oberts al coll de Balaguer, que es van descontrolar durant les obres, i es va concloure que era impossible solucionar-ho sense un desviament pressupostari important respecte al cost d'adjudicació inicial, de 32,8 milions.

El ministeri, així, va redactar un projecte nou i, el maig del 2010, va obrir un altre concurs que no va adjudicar fins a un any després, el maig passat, per un import de 4,8 milions més, amb què en els últims mesos s'ha suavitzat el pendent dels talussos, s'ha construït un mur de contenció i s'han fet obres de drenatge per evitar filtracions d'aigua de pluja.

Dos anys i mig després d'acabar el tram d'autovia, Foment n'anunciava per a dijous passat l'obertura definitiva, si bé la vigília se'n desdeia perquè el vent, de fet usual a la zona, havia impedit els últims treballs de conglomerat. “Ens havien promès que per Nadal estaria, i és una mica lamentable ara l'excusa del vent, però esperarem, ja no ve d'aquí”, rebla l'alcalde, Alfons Garcia. Potser demà mateix, confia, haurà passat tot.

LA XIFRA

37,6
milions
haurà costat en total el tram de 7,6 quilòmetres entre la central de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant.

LA DATA

16.07.09
Havia obert
l'autovia entre Miami i l'Hospitalet de l'Infant, però havia quedat pendent el tram fins a la nuclear.

Contents per la fi de les molèsties

L'obertura d'aquest últim tram fa respirar l'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, que havia pressionat perquè l'obra es completés al més aviat possible. “Té una afectació important”, lamentava l'alcalde, Alfons Garcia, que denuncia el trànsit de camions que en lloc d'agafar l'N-340 sovint entra al nucli costaner per la mala senyalització, les cues diàries coincidint amb els torns de la nuclear i les retencions dels caps de setmana i sobretot de l'estiu. La rotonda on ara s'acabava l'autovia, a més, mal asfaltada, amb poca visibilitat i que obligava a reduir bruscament la velocitat, havia provocat més d'un ensurt, ja que a més els GPS ja indicaven tota l'autovia oberta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.