Economia

El govern reclama que l'Aeroport de Barcelona tingui una gestió individualitzada

Lluís Recoder sosté que la privatització “no és fonamental” però sí que Catalunya hi tingui una participació decisiva

Destaca que l'objectiu de la Generalitat és convertir-lo en un ‘hub' intercontinental

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha considerat aquest dilluns que la privatització de l'Aeroport de Barcelona “no és fonamental”, però sí la seva gestió individualitzada i des del territori. A més, ha defensat que la gestió de l'aeròdrom català no estigui “sota el paraigües de la de Barajas”.

Recoder ho ha dit aquesta tarda en la valoració que ha fet davant els mitjans de la cancel·lació de la privatització dels aeroports de Barcelona i Madrid i el retard de capital privat a Aena. En aquest sentit, ha reconegut que l'anunci de la ministra de Foment, Ana Pastor, d'aturar el procés obert per l'anterior executiu “no ha sobtat” a la Generalitat.

De totes maneres, ha subratllat que l'aeroport de Barcelona-El Prat és una infraestructura bàsica per al desenvolupament de Catalunya, per la qual cosa ha reivindicat que el territori tingui una participació “decisiva” en la seva gestió.

“La privatització de l'aeroport del Prat no és per nosaltres un tema fonamental, és a dir, es pot singularitzar la gestió del Prat, Catalunya pot exercir una majoria determinant al seu consell, sense que l'aeroport estigui privatitzat”, ha indicat.

A més, ha recordat que la privatització del Prat va ser una decisió de l'anterior gabinet presidit per José Luis Rodríguez Zapatero i que “en cap cas”, va ser una exigència del govern. “No era la nostra reivindicació”, ha insistit.

Competència de Barajas

El conseller ha destacat que la voluntat de la Generalitat és aconseguir que l'aeroport de Barcelona esdevingui un hub de vols intercontinentals perquè “des de Barcelona i Catalunya es pugui volar a tot el món”.

En aquest context, ha deixat clar que la millor manera d'aconseguir aquest objectiu passa per una gestió singularitzada.

“No volem entrar en polèmiques, però Madrid competeix amb Barcelona i no volem una gestió que estigui sota el mateix paraigua centralitzador d'AENA”, ha sentenciat.

Per acabar, Recoder ha dit que espera que qualsevol proposta d'una futura gestió individualitzada “segueixi unes pautes similars” a les del consell rector pactat amb l'anterior executiu estatal. Un model, ha recordat, “on totes les parts havien de fer un esforç de consens”, però on quedava clara la importància de Catalunya a l'hora de prendre decisions.

El Consell d'Administració del Consell Rector de l'Aeroport de Barcelona havia d'estar integrat per nou membres: dos vocals a proposta de la Generalitat, un vocal nomenat per l'Ajuntament de Barcelona, un vocal a iniciativa de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, un altre vocal entre persones de reconegut prestigi, i quatre vocals a proposta d'AENA Aeroports.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.