Opinió

De set en set

Del Chester al ‘food truck’

Aquests dies veurem invents més propis d’un ‘reality show’ que d’una campanya

Si vols que et votin, el primer que has de fer és aconseguir que la gent et conegui. Ho repeteix sovint un conegut polític català. Les xarxes socials han contribuït a accelerar el nivell de popularitat dels polítics, però és més que evident que a Twitter, Instagram o Facebook no s’hi cou ni una ínfima part del que bull al carrer. Ara que ja s’ensumen les eleccions municipals, els caps de llista tenen clar que la proximitat al veí els pot garantir uns quants suports, fins i tot més enllà de les sigles que representen. Per això en els esprints finals per ser el més famós de la classe veurem invents que semblen més propis d’un reality show que d’algú que aspira a gestionar el bé comú dels seus veïns. A Badalona estem veient un alcalde passejant-se per la ciutat amb un sofà Chester, imitant el peculiar Risto Mejide, o un dels seus rivals recorrent els carrers amb un food truck, les furgonetes restaurant que estan de moda. Fa uns anys, al Maresme, un candidat va arribar a rifar una moto entre els assistents als seus mítings. De moment, a casa nostra, ningú ha arribat a anunciar-se a la famosa aplicació de contactes Tinder per atreure votants com va fer una candidata mexicana, però, vista la progressió, és millor no descartar res. A tots els que aquests dies tindreu la possibilitat d’intercanviar quatre paraules amb un aspirant a alcalde o alcaldessa: potser estaria bé demanar-los que també mirin d’arribar a la gent amb una gestió responsable del resultat que obtindran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia