El lector escriu

Carta a Òscar Franco

En resposta a la carta d’Òscar Franco (El Punt Avui 27/11/2019), l’informem que l’Ajuntament de Barcelona aposta per la bicicleta com a mitjà de transport més sostenible, eficient i saludable.

És per aquest motiu que el 2015 es va posar en marxa la mesura de govern “Estratègia de la bicicleta per Barcelona” amb la qual es fomenta l’increment de l’ús de la bicicleta com a mitjà habitual de transport urbà. Una de les actuacions principals que s’han dut a terme en el marc d’aquesta mesura és dotar la ciutat d’una infraestructura ciclista segregada i segura i millorar la senyalització per garantir desplaçaments més segurs i assegurar una convivència adequada amb la resta de persones usuàries de la via pública.

Tal com dicta l’ordenança de vehicles i vianants, el carril bici és d’ús exclusiu per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal, i ni altres vehicles ni vianants poden romandre, circular o ocupar els carrils bici.

Per altra banda, el reglament general de circulació ja sanciona les motos que, com a vehicles motoritzats que són, han d’anar obligatòriament per la calçada i en canvi circulen pel carril bici, posant en perill els ciclistes que hi circulen.

En aquest sentit, i amb l’objectiu d’evitar aquest tipus d’accions i protegir encara més els ciclistes, l’Ajuntament prioritza els carrils bici unidireccionals, en calçada i segregats dels carrils de circulació de vehicles i inclou zones avançades per a bicicletes, cruïlles específiques i nous aparcaments de bicicletes com a cordó de separació entre carrils bici i carrils de circulació, a banda de peces especials de separació.

Lamentem la conducta incívica dels motoristes que envaeixen els carrils bici i posen en risc la seguretat de les persones que circulen amb bicicleta i l’informem que seguirem treballant en la protecció dels col·lectius més vulnerables.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia