El lector escriu

Un nou Eixample que adapti l’esperit inicial al segle XXI

La trama Cerdà és una eficient autopista urbana, però no era la idea inicial. La va dissenyar quan el cotxe ni s’havia inventat! Els carrers amples eren per la insalubritat dels de la ciutat murallada. Avui la contaminació torna a ser un greu problema de salut que reclama un canvi. L’Eixample ja no pot ser la malla que uneix Barcelona? Sí, però amb el transport públic (xarxa ortogonal de bus reforçada i ampliació del metro i del tramvia, igual que a cada edifici compartim l’ascensor!). El vehicle privat s’ha d’utilitzar només quan és imprescindible. I els que a casa fan salut pujant a peu... a la ciutat són majoria i caminen o van en bicicleta! Així recuperem l’esperit inicial i guanyem espai públic. La cinquantena d’interiors d’illa guanyats són un pas, però calia fer un salt d’escala. Els nous eixos verds crearan –als seus encreuaments– autèntiques places, ajuntant quatre illes de cases per fer una “superilla” i guanyant molt d’espai per a usos de la ciutadania, així com reforçant l’aposta inicial pel comerç de proximitat a les plantes baixes dels edificis. Si us plau, no en fem una batalla partidista i millorem tot el que calgui aquesta necessària transformació!

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia