El lector escriu

Contaminació urbana pel trànsit

Llegit l’escrit de David Rabadà (El Punt Avui 05/09/21), no he pogut estar-me d’aclarir-li el que l’Ajuntament de Barcelona podria d’aclarir-li. Ho faig com a enginyer en l’ordenament i regulació del trànsit, per 37 anys i els 5 primers a la Subunitat de Circulació de l’Ajuntament.

Essencial per abaixar la contaminació pel trànsit és que els vehicles hi circulin amb el menys temps possible i amb les acceleracions mínimes. Cal, primer, ordenar i tractar de fer carrers de sentit únic i amb el màxim de carrils lliures. Després programar, accionades pels fluxos en temps real, “ones verdes” amb els semàfors per facilitar que amb menys temps es facin els recorreguts, evitant permanències i aturades, que suposaran arrencades. Més contaminació. Això és una petita síntesi. Allargar-ho seria un curs de postgrau.

El que han fet a la major part de legislatures, sota control dels aparells municipals organitzatius del PSC, és entorpir el trànsit dels vehicles per sistema i basant-se en demagògies de prioritats als vianants –com si no tinguessin espais i regulacions per transitar– i alternatives de transport públic, però insuficients i limitades.

A llarg termini els resultats són clars: hem anat abandonant aquesta ciutat, nosaltres ja fa 44 anys. Viure fora i tornar-hi ben poc. És el camí de la degradació barcelonina que s’autoalimenta. La cirereta?: demanar “peatges” per accedir al Cap i Corral, disculpeu, Casal. I qui demagògia ven anys va cobrant, tot incomplint promeses electorals. Llarga llista.

Cardedeu (Vallès Oriental)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia