Responent tòpics amb dades
Amb relació a la carta publicada en aquest diari el 17 d’abril, signada per Ramiro Travé, per no caure en el tòpic generalista i imprecís, li comentaré que a Rodalies de Barcelona la puntualitat se situa en el 93% (per a nosaltres un tren amb més de tres minuts de retards és impuntual). A Renfe treballem amb previsió, per minimitzar en tot el que sigui possible els efectes de determinades circumstàncies que puguin alterar el nostre servei, com poden ser les obres programades per millorar la infraestructura o les estacions que, en aquests moments i després de molts anys d’inacció, en són moltes. A més, hi ha altres casos malauradament imprevisibles –com actes vandàlics, atropellaments o episodis meteorològics– que, sense dependre de nosaltres, ens provoquen grans afectacions. I algunes dades, que per espai he de condensar, els pròxims anys veurà com la flota de Renfe s’amplia i es renova amb 101 nous trens per a Rodalies de Catalunya. Es tracta d’una compra, la més gran realitzada a Catalunya, que suposa 1.000 milions d’euros d’inversió. Des que es va aprovar el pla de Rodalies ja s’han executat a Catalunya més de 1.000 milions en actuacions com la construcció de noves estacions, les millores d’accessibilitat, obres per modernitzar la infraestructura, etc. Aquests són només alguns apunts per demostrar-li que estem transformant Rodalies, amb responsabilitat i compromís amb els milers de viatgers que transportem cada dia. Sabem que tota la inversió que ja s’està executant més la prevista per als pròxims anys reverteix en la satisfacció dels nostres usuaris i això, per a Renfe, és el seu gran benefici.
Barcelona