El lector escriu

El trànsit i les rondes

Més que eixamplar les rondes, que crec que no és possible, el que cal és ampliar la xarxa ferroviària de Rodalies junt amb els FGC. Què se n’ha fet, per exemple, de l’avantprojecte d’aquella línia orbital que des de Mataró cobriria els dos Vallès, el Baix Llobregat, l’Alt Penedès i el Garraf per acabar a Vilanova i la Geltrú? D’altra banda, per minorar el trànsit rodat a Barcelona no n’hi hauria prou amb més extensió del metro, perquè el problema no és dins la ciutat, sinó que és de resultes de la relació creada per motius de feina i residència entre el cap i casal, vull dir a l’àrea comarcal esmentada. El problema rau, doncs, en el fet que una bona part de personal es veu obligat a servir-se del cotxe. En conseqüència és més necessari que mai l’ampliació del transport públic basat, sobretot, en l’extensió de la xarxa ferroviària i, a la vegada, un servei d’autobusos complementari perquè des de les estacions s’aproximi el personal, per exemple, als polígons industrials. Ja se sap que per més facilitats que es donin, sempre hi haurà qui, vagi on vagi, sempre agafarà el cotxe, però si volem reduir l’excés de trànsit en tot aquest àmbit, cal pensar, sobretot, en l’extensió del ferrocarril metropolità.

Barcelona



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia