Editorial

Ordre a la indústria del turisme

L’Estat i els seus altaveus només coneixen una estratègia bicèfala per entomar les demandes democràtiques catalanes: l’amenaça i la por. Per això, es magnifica qualsevol incident que convingui a la seva estratègia. Per això, es manipulen les xifres per aparentar que Catalunya es queda sense empreses. Per això, s’insisteix en uns incidents –rebutjables i condemnables, però menors– per fer veure que a Barcelona persegueixen els turistes pel carrer.

La barreja d’una sèrie de factors –entre els quals l’abaratiment del transport aeri i la forta caiguda del nivell de vida a Catalunya– ha contribuït a una forta massificació del turisme. La massificació està tenint conseqüències directes en la qualitat de vida d’alguns barris de Barcelona, un fet que aquells que presenten la imatge d’una ciutat insurrecta amaguen. Ho fan per ignorància o perquè no convé als seus propòsits. Si punxar les rodes d’un autobús és una conducta judicialment perseguible, també ho han de ser les conductes sorolloses i poc respectuoses que han de sofrir molts, i no només a Barcelona.

Aquests incidents no espantaran el turisme. Si per cas, serviran perquè els majoristes aconsegueixin rebaixes. La indústria no està en perill, però cal regular-la. El govern intentarà fer-ho aquest octubre. Tots els agents que hi intervenen s’han de posar d’acord –ara per ara, no hi ha unanimitat– perquè aquesta regulació ajudi a ordenar el sector. És la falta d’unes normes preventives davant un fenomen creixent, com és el dels habitatges turístics, la que ha propiciat el malestar i els incidents. La falta de regulació afavoreix, precisament, els que estan degradant aquesta indústria i causant molèsties als veïns.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia