Opinió

Millorar els horaris escolars

Des de fa temps, administració, partits polítics i experts estan d’acord que els horaris que regeixen la vida laboral, comercial i educativa a Catalunya no són els adequats i que caldria adaptar-los, tan aviat com sigui possible, als que hi ha a la resta d’Europa, que permeten una major conciliació familiar i portar una vida més saludable. Però, malgrat les nombroses iniciatives que hi ha hagut en aquest sentit i les propostes aprovades al Parlament, s’ha avançat en ben pocs àmbits. Un dels més importants, perquè condiciona clarament la vida de la majoria de les famílies, és l’àmbit educatiu, sobre el qual la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica (FMRP) acaben de fer una proposta molt interessant que no hauria de ser oblidada pel govern i els partits polítics. La proposta incideix en la reducció del temps lectiu en les jornades escolars, i amb ella es pretén posar fi a l’horari compacte als instituts partint de la base que els horaris escolars actuals estan “antiquats, són estressants, generen desigualtat i no garanteixen l’aprenentatge”. Arguments suficients per obrir un debat en la comunitat educativa.

La proposta té la virtut que posa al davant l’alumne i no pas el professorat, que va ser l’opció que va prevaldre quan, ara fa uns cursos, es va decidir endegar l’horari compacte als instituts, que va comportar la supressió de la majoria de menjadors escolars, justament on es produïen molts dels problemes de disciplina als centres. Ara els alumnes d’ESO comencen la jornada al voltant de les 8 del matí i no l’acaben fins cap a les 3 de la tarda. Dinen, per tant, a mitja tarda, una opció gens saludable per a nens i adolescents en etapa de creixement. Un despropòsit al qual caldria posar fi ben aviat, tal com diu la proposta presentada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.