Opinió

La represa del curs acadèmic

La decisió del govern de no donar per perdut el curs acadèmic, a pesar de la interrupció ocasionada per la pandèmia del coronavirus. presenta reptes importants a curt i mitjà termini per a mestres, alumnes, centres i la comunitat educativa en general. El primer deriva de la represa virtual de les classes, tant a escoles i instituts com a les universitats, degut a la previsible persistència del confinament de la població més enllà de Setmana Santa. Això no només exigirà una feina important de flexibilització de continguts, adaptació de professors i alumnes al mitjà telemàtic i establiment d’una dinàmica d’avaluació diferent, sinó també un esforç intens de comunicació i acompanyament de l’alumne, per superar els condicionants d’aquesta represa del curs i sobretot per protegir l’equitat educativa davant les mancances de mitjans tecnològics suficients o de condicions favorables a l’entorn de la llar que pugui tenir una part de l’alumnat.

L’altre gran repte mira més enllà de l’estiu, perquè una cosa és redoblar esforços per acabar aquest curs atípic intentant minimitzar els danys en el terreny pedagògic i educatiu, i l’altra és afrontar el curs vinent sense haver anticipat solucions als problemes que ja s’intueix que pot presentar. Uns, derivats de les matèries que possiblement s’hagin quedat pel camí, del tot o en part, en aquesta segona meitat de curs. Altres, derivats de les incerteses que a hores d’ara tenim al voltant de com sortirem de la pandèmia de la Covid-19, perquè d’això depèn que les classes al setembre puguin ser presencials o no. Cal preveure aquests escenaris, les necessitats tecnològiques que es plantegen, i planificar el curs vinent en funció de l’actual per evitar que els alumnes en puguin sortir perjudicats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.